Kako super-aplikacije menjaju poslovni svet

Komentari: 0

Današnji kupci žele da stvari obavljaju brzo, jednim klikom – kada je reč o šopingu, bankarstvu, birokratiji, bilo čemu. Oni žele da sve to mogu da urade usput i na jednom mestu. Kako bi se takvim sve učestalijim zahtevima izašlo u susret, brendovi prerastaju u super-aplikacije.

Uspon super-aplikacija u Aziji

Azijsko tržište i tamošnja „mobile-first“ kultura bili su odskočna daska za taj trend, a put su utrle aplikacije poput WeChat, Grab i KakaoTalk.

Mobile-first u Aziji nije samo strategija, već i deo tamošnjeg životnog stila. Izuzetno brzi internet i pristupačni mobilni uređaji olakšavaju korisnicima da budu povezani, i zato je usredsređenost na optimizaciju za mobilne uređaje ključna za uspeh super-aplikacija. Dok ljudi širom sveta u proseku provode oko šest sati dnevno na telefonu, u nekim azijskim zemljama to čine i po devet sati – pa se zato prelaz na super-aplikacije događa brzo.

Kada se na to doda činjenica da najviše korisnika aplikacija skoro polovinu tog vremena provode samo u okviru jedne aplikacije, jasno je zašto je jedna multifunkcionalna platforma toliko privlačna za „ekonomiju pažnje“ – pod čime se podrazumevaju načini na koje se kompanije trude da maksimizuju vreme i pažnju koju korisnici ukazuju njihovim proizvodima/uslugama. Suština je u tome da su korisnici aktivno uključeni i da im se na jednom mestu ponudi sve što im je potrebno.

Globalno usvajanje: Od „mobile-first“ do „mobile-only“

Ekran mobilnog telefona primarni je ekran za ljude širom sveta i sve je više sadržaja koji se razvija isključivo za mobilne uređaje. S obzirom na to, možemo da očekujemo da će se super-aplikacije više koristiti i u drugim zemljama i regionima.

Taj trend jeste počeo u Aziji, ali Evropa predstavlja sledeće veliko tržište za super-aplikacije. Čak 72 posto potrošača u zemljama poput Velike Britanije i Nemačke je već zainteresovano za njih.

Ipak, dok se popularnost super-aplikacija u Aziji oslanja na integraciju različitih usluga, na usvajanje super-aplikacija u Evropi utiču i faktori poput različitosti, regulatornih pitanja i privatnosti. Kako bi super-aplikacije uspele u Evropi, na prvo mesto moraju da stave bezbednost podataka i usklađenost sa strogim regulativama kao što je GDPR (General Data Protection Regulation).

Od podizanja svesti do vernosti: Sve na jednom mestu

Aplikacije za razmenu poruka su među onima koje potrošači najčešće upotrebljavaju. One se koriste svakodnevno za ćaskanje sa porodicom i prijateljima, pa su obično na primarnom ekranu na mobilnom uređaju – to je najvredniji digitalni prostor.

Brendovi koji svoje prisustvo izgrade na onim super-aplikacijama koje poseduju mogućnost slanja poruka – uvek mogu da budu na oku korisniku, čak i u doba najvećih gužvi.

Kada spomenute aplikacije nude i dodatne usluge – kao što su šoping, plaćanja (računa i sl.) i korisničku podršku, brendovi mogu da drže potrošača uključenog na svakom koraku, od početka do kraja njegovog „putovanja“ kroz aplikaciju.

Počev od podizanja svesti ciljanim reklamama, korisnici mogu da obavljaju kupovine, da dobijaju personalizovane programe i da koriste programe za lojalne mušterije – sve u sklopu iste aplikacije.

To kupcima pruža prijatno i jednostavno iskustvo, a brendovima sa druge strane pruža uvide u potrošače na osnovu kojih mogu da poboljšaju svoje ponude i kampanje.

Biznisi širom Evrope već uveliko kreiraju ovakva iskustva na platformi Rakuten Viber, koristeći rešenja iz ponude “Viber za biznis” kako bi unapredili strategije komunikacije koje njihove poslovne aktivnosti približavaju široj i ciljnoj javnosti. Na primer, omiljeni domaći brend Plazma iz Bambija je predstavio kreativnu kampanju za Srbiju koristeći Viber dragulje (Viber Gems) - posebne grafičke animacije aktivirane ispisivanjem ključnih reči u korisničkim prepiskama poput “Srećna Nova godina” ili “Srećan rođendan”. Bambi je ekskluzivno brendirao Viber dragulje za Novu godinu, time stvorivši direktnu asocijaciju između njihovog brenda i proizvoda i novogodišnjih praznika.

Kada se kupci već uključe, mogu da nastave da pretražuju prozivode ili usluge, da traže dodatne informacije ili da kompletiraju kupovinu. Brendovi potom mogu iznova da pokrenu kampanju sa ciljanim reklamama kako bi poboljšali kupovinu srodnih i skupljih proizvoda (eng: cross-sell i upsell) i kako bi povezali mušterije sa čet-botom radi dalje komunikacije i korisničke podrške.

Budućnost super-aplikacija

Uprkos tome što su brojne različite tehnologije dostupne danas, brendovi ih ne koriste dovoljno. Prema podacima iz same industrije, biznisi trenutno upotrebljavaju samo trećinu dostupnih marketinških platformi.

Ipak, više platformi koje imaju različitu svrhu možda i nije pravi odgovor. Kupci traže jedno jednostavno iskustvo bez smetnji, pa zato aplikacije koje sadrže više usluga omogućuju brendovima da sa kupcima komuniciraju bez „šumova“.

Koristiti jednu aplikaciju za to da se kupci privuku, da se sa njima ostvari odnos, da se napravi konverzija i da se naposletku ti kupci zadrže – to pojednostavljuje iskustvo i za brend i za korisnika. Budućnost digitalne komunikacije jeste da se ulaže u jednu platformu koja odgovara istovremeno na višestruke potrebe. Ukratko i jasno – budućnost leži u super-aplikacijama!

O aplikaciji/kompaniji Rakuten Viber

Rakuten Viber je jedna od najpouzdanijih i najviše preuzetih aplikacija na svetu.

Kreiramo smislene veze, bezbedno spajamo ljude - kako bi mogli zajedno da uživaju u dragocenim momentima sa porodicom i prijateljima, upravljaju svojim poslovnim odnosima ili slede njihove strasti; pružamo sve – na jednom mestu!

Korisnici naše super-aplikacije su u mogućnosti da koriste usluge koje pokrivaju sve aspekte njihovih svakodnevnih potreba i olakšavaju im svakodnevni život.

Rakuten Viber je članica Rakuten Group, Inc., globalnog tehnološkog lidera u oblastima elektronske trgovine, finansihskih tehnologija, digitalnog sadržaja i komunikacijskih usluga. 

O Autoru

Kristina Konstandače, globalna direktora za poslovne prihode u kompaniji Rakuten Viber

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti