Kako online prisustvo i internet poslovanje utiču na poboljšanje biznisa?

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Situacija u kojoj se današnji svet nalazi u velikoj meri je promenila način poslovanja u različitim oblastima industrije. Pandemija koju je prouzrokovao virus Covid-19 i različite zabrane i mere zaštite koje su iz nje proizašle, znatno su uticale na poslovanje mnogih kompanija i preduzetnika.

Oblasti u kojima čak i kao pojedinci vrlo lako možemo primetiti velike promene prouzrokovane pandemijom jesu ugostiteljstvo i industrija zabave. Ugostiteljski objekti već duže vreme rade kraće i u smanjenom kapacitetu, što smanjuje njihovu zaradu i negativno utiče na poslovanje.

Pandemija korona virusom uticala je čak i na filmsku industriju, a pozorišne predstave, koncerti i sportska događanja dugo su bila praktično nemoguća.

Gotovo sve industrije bile su primorane da se priklone “beskontaktnom” načinu poslovanja, za šta su web sajtovi i društvene mreže poslužili kao odlične platforme. U nastavku teksta dublje ćemo se pozabaviti temom online prisustva i njegovim značajem za poslovanje u različitim oblastima industrije.

Gotovo svaka oblast industrije danas je prisutna online

Internet poslovanje je u prošlosti bilo ograničeno uglavnom na online prodavnice velikih brendova, pre svega modnih, koji su prvo morali da steknu jako poverenje kod kupaca svojim ponudama i kvalitetom proizvoda u fizičkim radnjama, kako bi uopšte mogli da razviju online prodaju.

Međutim, danas postoji veliki broj online prodavnica koje nude širok spektar proizvoda, od odeće, kozmetike i zabave, pa sve do kućnih aparata, kompijuterske opreme, pa čak i auto-moto opreme. Veliki broj ovih prodavnica čak ni nema svoju fizičku radnju, već samo magacine u kojima se roba skladišti, pre nego što direktno bude poslata kupcima.

Osim prodaje proizvoda, na internetu se nudi veliki broj drugih usluga, koje uključuju i popravke računara i mobilnih telefona, kao na primer zamena ulaza za punjač telefona ili zamena ekrana telefona, kao i usluge povezane sa softverom, poput čišćenja od virusa ili dekodiranje telefona.

Tu su i mnoge druge usluge poput online konsultacija sa psihoterapeutima, nutricionistima, pa čak i savetnicima za nekretnine i podizanje kredita. Online se daju i brojni časovi poput časova jezika, drže kursevi iz različitih oblasti, među kojima je najpopularnija IT oblast, pa čak se održavaju i online fitnes ili joga treninzi.

Kako je pandemija Kovidom uticala na razvitak internet poslovanja?

Online poslovanje u Srbiji nije nešto što je novo - ono postoji već dugi niz godina. Međutim, stavovi potrošača prema online kupovini i uzimanju usluga preko interneta dugo nisu bili blagonakloni. Procenjuje se da je pre pandemije procenat ljudi u Srbiji koji je imao bilo kakvo iskustvo sa online kupovinom bio 30%, iako više od 60% populacije naše zemlje koristi internet.

Takođe, oblast u kojoj se danas može primetiti najveća porast u poslovanju, a koja je u direktnoj vezi sa online kupovinom, jeste oblast dostave. Prema podacima iz aprila ove godine, korišćenje aplikacija za dostavu kako hrane, tako i namirnica i drugih proizvoda iz prodavnica poraslo je za 20% tokom pandemije.

Digitalna era donela je velike promene u načinu oglašavanja

Online prisustvo je bitno za svaki biznis, iz jednog prostog i očiglednog razloga - živimo u digitalnoj eri, i većina informacija koje dobijamo, utisaka koje primamo i mišljenja koje iznosimo nalaze se upravo na internetu.

Društvene mreže zauzimaju veliki deo naših života, pa je sasvim logično da ćemo najveći broj svoje publike i potrošača naći upravo na društvenim mrežama.

Dok još uvek nismo imali male prenosive računare u vidu mobilnih telefona, čitali smo novine i magazine, gledali televiziju i slušali radio. Sada televizija i radio sve više bivaju zamenjeni društvenim mrežama poput Instagrama, Jutjuba i Tiktoka.

Reklama koja se nalazi na društvenim mrežama dobiće znatno veću vidljivost nego ona koja se pušta na radiju ili nalazi na bilbordu, jer su nažalost, čak i oči i pažnja učesnika u saobraćaju okrenuti ka mobilnim telefonima.

Online prisustvo je jedna od ključnih stavki za uspeh

Nažalost, u današnjem dobu jake konkurencije koja je prisutna na gotovo svim poljima industrije, kvalitet proizvoda i usluga sam po sebi ne garantuje uspeh na tržištu. Potrebno je online prisustvo kako bi se za određenu vrstu usluga pročulo.

Opšte je poznato da je reč od usta do usta najbolja reklama, ali bez reklama i promocije druge vrste uspeh će rasti vrlo sporo, a retko koji biznis je u stanju da preživi periode stagniranja. Iz tog razloga značajno je online prisustvo.

Promocija brenda i prodaja proizvoda ili usluga podjednako su važne u online svetu. Ukoliko ste nova kompanija ili preduzetnik, potrebno je svojim prisustvom u online svetu podići svest o svom brendu, kako bi što više ljudi saznalo za vas i probalo vaše usluge.

S druge strane, moglo bi se reći da je već poznatim i dobro utemeljenim biznisima posao na ovom polju nešto lakši - oni ne moraju da prolaze kroz proces podizanja svesti o svom brendu, već odmah mogu preći na online prodaju.

Šta je sve potrebno za jako online prisustvo?

Kako bi online prisustvo jednog biznisa bilo kompletno, potrebno je imati svoj web sajt i internet prodavnicu, kao i aktivne naloge na što većem broju društvenih mreža.

Društvene mreže su danas naročito pogodne za razvijanje svake vrste posla. Oni koji znaju kako da ih koriste i pravilno se oglašavaju na njima mogu izvući veliku korist svojim online prisustvom.

Međutim, nisu sve društvene mreže iste. Različite grupe korisnika prisutne su na različitim društvenim mrežama, pa tako, ukoliko vaša ciljna publika nije široka već dosta usko određena, veću korist možete imati prisustvom samo na nekim od njih.

Detaljnom analizom tržišta i upoznavanjem sa svojom ciljnom grupom odredićete koja je platforma najpogodnija za vas.

U današnjoj digitalnoj eri, veliki deo naših života, kako privatnih tako i poslovnih, odvija se na internetu i društvenim mrežama. Uz jako online prisustvo i dobro razvijenu svest o svom brendu, svaki biznis može višestruko razviti svoje poslovanje.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti