Kako naplatiti štetu u Srbiji?

Ljudi se nađu u situacijama u kojima ne znaju na koji način da postupe da bi ostvarili svoja zakonom zagarantovana prava. Jedna od takvih situacija odnosi se na naplatu štete.
Mariela Rangelova, generalnog menadžera agencije Restitucija,pitali smo šta je potrebno uraditi u slučaju saobraćajne nezgode.
- U slučaju saobraćajne nezgode prvo se treba pobrinuti da se mesto nezgode obezbedi, da ne bi još neko vozilo naletelo na učesnike nezgode. Potom treba proveriti ima li povređenih, pozvati hitnu pomoć i policiju i, u skladu sa mogućnostima, pružiti prvu pomoć. Poželjno je fotografisati situaciju iz više uglova. Ukoliko ima svedoka, obavezno treba uzeti podatke - kaže Rangelov.
U slučaju kada nema povređenih, potrebno je popuniti evropski izveštaj i pozvati policiju da sačini službenu belešku.
Kada je reč o proceni štete, Rangelov sugeriše da se ona radi kada klijent ima potrebu, bilo da želi da bez čekanja popravi vozilo, kada sumnja da će mu osiguravajuća kuća isplatiti pravičan iznos naknade, ili zbog nedostatka vremena.
Po pitanju efikasnosti procedure naplate štete u Srbiji, situacija je slična kao u drugim zemljama, s tim što, od stupanja na snagu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti iz 2018. godine, postoje izvesna prolongiranja.
Ukoliko predmet ostane dugo u Tužilaštvu, postoje dve opcije. Prva je da se sačeka okončanje postupka a druga da se pokrene parnični postupak.
- Uloga agencije Restitucija u naplati štete je da klijentu obezbedi naknadu koja mu po zakonu pripada. Ukoliko klijent sam prijavi štetu, praktično je ostavljen na milost i nemilost osiguravajućnoj kući, obvezniku naknade - objašnjava Rangelov i dodaje da je, iz tog razloga, Restitucija na raspolaganju 24 časa dnevno.
Izvor: eKapija