Kada saradnja postane ozbiljan poslovni koncept

Komentari: 0

Pričati na temu uspešne poslovne saradnje koja traje 20 godina u vremenima kada se sve brzo menja, znači da verujemo u osnovne vrednosti koje nose kvalitet života. Kada se na ovo sve doda i iskren prijateljski odnos između poslovnih partnera, to znači da postoji nešto više od samog posla. Znači da ostaje nada u kvalitet iskonskih vrednosti za lepu poslovnu saradnju. Priča Gramper – ETI je jedna od tih.

Časopis Industrija: Kako su izgledali počeci saradnje između vaših kompanija?

Miodrag Stojković: Kada smo pre 20 godina počeli da sarađujemo vreme je bilo drugačije. Mi smo u osnovi bili isti i za ovo vreme smo se, na sreću, taman toliko promenili da smo zapravo i dalje ostali isti. Bilo je izazovno tih godina razvijati brend koji nosi kvalitet, a okruženi ste jeftinijom ponudom.

Trebalo je dopreti do poslovnih saradnika i naći dovoljno razloga da se počne sa korišćenjem opreme višeg kvaliteta, koja je po najnovijim standardima a cenovno je dosta skuplja od ponude koja je na tržištu. Kada razmišljate na taj način znači da imate viziju, znači da verujete da će kvalitet doći na svoje mesto, znači da ne pristajete na kompromise oko tehnički zahtevnih proizvoda i onda je lako i lepo boriti se za san da će tehničke vrednosti zauzeti mesto koje im pripada.

San je jedno, a realnost i poslovno okruženje sasvim drugo. Nismo imali ništa drugo osim vere u kvalitet ideje, želje da budemo drugačiji i da menjamo navike kupaca kako bi im pojasnili tehnički naprednije proizvode. Trebalo je održati brojne tehničke prezentacije, obići puno kupaca, padati i ponovo ustajati nakon odbijanja da se priča o kvalitetu, a ne samo o ceni i trebalo je imati mnogo međusobnog razumevanja i strpljenja kako bi se na pravi način uveli tehnički kvalitetniji proizvodi na tržište i naravno trebalo je održati te proizvode na tržištu.

Kako smo prepoznali te mudre “tehničke ludake“, koji su beskrajno zaljubljeni u tehniku i kojima se odmah javi osmeh na licu kada se spomene ta čarobna reč kvalitet, kako smo pojasnili da je jednostavnije i jeftinije ugraditi proizvod koji će trajati, koliko smo vremena proveli u obilasku terena i koliko puta smo bili odbijeni (da bi na kraju uspeli) i kada smo jednostavno shvatili da smo uspeli – odgovore na sva ova pitanja shvatite jednog jutra kad pogledate magacin u kome se nalazi roba koja je koliko do juče bila u tragovima u magacinu, a danas je ima u lepoj količini, kada shvatite da se poslovni saradnici pravilno tehnički izražavaju (i konačno razlikuju šta je osigurač, prekidač, sklopka, i rastavljač), kada roba jednostavno izlazi iz magacina i kada ste svesni da sledi druga vrsta borbe.

Časopis Industrija: Kako izgleda vaša saradnja danas, i koja su glavna tržišta na kojima ste prisutni?

Miodrag Stojković: Odgovornost je sada veća. Na putu do vrha se ide snagom, intuicijom, vizijom, mudrošću. A kada ste na vrhu, onda je mudar čovek svestan da treba mnogo više snage da se zadrži pozicija. Ponovo ću se vratiti na rečenicu da u osnovi i sada želimo da ostanemo isti kao što smo bili na početku: iskreni, nasmejani, vedri i sa željom da menjamo svet tako što ćemo uneti novine u naš deo poslovnog sveta. Pogled odozgo zna da pomuti pamet i svaki potez se meri drugačije.

Očekuje se od nas da i dalje mudro vodimo saradnike. Očekuje se da smo i dalje oni koji postavljaju standarde. To sada znači mnogo dublje angažovanje nego ranije. Radi se o finim podešavanjima koja daju značajan kvalitet u poslovanju. Radi se o tome da prepoznamo koje su naše bitke i još važnije da prepoznamo bitke koje nisu naše.

Kao odgovorni saradnici Zavoda za Standardizaciju, sada imamo obavezu da aktivno učestvujemo u primeni standarda iz našeg poslovnog portfolia. Prepoznati značaj primene standarda znači uvesti u sistem poslovanja dodatni kvalitet. Ovde je reč o tome da smo shvatili koliko je važno primeniti standard, kao i koliko je važno saradnicima pojasniti fine detalje oko standarda kako bi znali da prepoznaju sve prednosti primene tehnički kvalitetnije robe. Samim tim i naša uloga postaje edukativnog karaktera.

Odgovorno sarađujemo sa Slovenačkim Poslovnim Klubom i Ambasadom Republike Slovenije. Ova saradnja nam pomaže da slovenačkim firmama koja žele da otvore predstavništvo u Srbiji olakšamo put i na svetlim primerima pokažemo da je moguće poslovati u ovom poslovnom okruženju.

Polazeći od nas samih, jasno na primeru pokazujemo da mi već imamo tri proizvodne linije u Srbiji, i da nemamo nameru da se tu zaustavimo. Takođe, ponosni smo i na saradnju sa firmom Tehnoplast koja za nas radi spratne table. Kada se na ovo doda i podatak da sirovine kupujemo u Srbiji stvarno možemo da budemo ponosni na svetao primer saradnje na nivou Slovenija – Srbija.

Firma ETI B sa uspehom radi već 17 godina i glavna je spona u saradnji na relaciji ETI – distributeri.

Naša proizvodna linija u Sloveniji je priča koja je na samom početku svih priča. Sa promenom vlasničke strukture od pre par godina, imali smo veliku sreću da novi vlasnici prepoznaju kvalitet koji nosi ETI brend.

Dodatnim ulaganjem u automatizaciju proizvodnih linija dobili smo na neophodnoj dinamici u isporuci robe, boljoj kontroli kvaliteta proizvoda, unapređenju finalnog proizvoda, kao i na šansi da razvijemo nove proizvode. Nova linija za zaštitne sklopke na diferencijalnu struju nas je koštala cca 15M evra i predstavlja najskuplju investiciju u jedan proizvod koji smo do sada imali.

Pre mesec dana smo shvatili da smo sada već na prodaji koju smo planirali do 2025. i da je potrebno oformiti još jednu takvu liniju. Nova generacija VV osigurača je naša sigurna investicija u budućnost, jer je tehnički superiorna. Nove automatske proizvodne linije za NV osigurače, delo naših stručnjaka iz fabrike, su ponos vlastitog tehničkog znanja. Mogao bih još da pričam o novim linijama koje smo uveli, ali za to je potreban poseban intervju.

Časopis Industrija: Koji su dalji pravci razvoja, i koliko polažete u savremen način komunikacije sa klijentima?

Miodrag Stojković: Dalje pravce razvoja našeg poslovanja baziramo na istim osnovama koje su nas i krasile svih ovih godina. I dalje važi ista osnova koja je i bila na samom početku: stalne promene kako bi u osnovi ostali saradnici koji uvek drže datu reč, saradnici kojima se veruje, koji su posvećeni kupcu i veruju u kvalitet iskrene i tehnički napredne saradnje.

Marketing smo sada unapredili i kroz moderniji sajt imamo mnogo više podataka koji olakšavaju rad po svim segmentima poslovanja. Naš prodajni portfolio je sada mnogo širi, i napreduje u skladu sa tehničkim zahtevima tržišta. Da bi ostali konkurentni moramo i dalje da ulažemo u znanje i da budemo što bliži našim kupcima.

Na sajtu imamo brojne olakšice koje pomažu da se lakše i brže proračuna i osmisli tehnički pravilno rešenje.

Kroz edukativne blogove pokušavamo da što jednostavnije objasnimo primenu proizvoda. Redovne vesti u formi newsletter koje šaljemo kupcima, donele su nam bližu vezu sa kupcima, što nam je omogućilo da proizvodi budu bolje predstavljeni. Društvene mreže Facebook i Instagram, gde smo dosta aktivni, su novi vid marketinga u skladu vremena u kome živimo.

Sada na jednostavniji i brži način komuniciramo pre svega sa novom generacijom inženjera kako bi približili naše proizvode, a kako shvatam i svi ostali saradnici sa oduševljenjem prihvataju moderniji marketing. Imamo i YouTube kanal, gde serijom filmova pojašnjavamo primenu naših proizvoda i dajemo odgovore na najčešće postavljena pitanja oko ugradnje proizvoda.

Da bi vam pokazali kakvi smo ljudi van radnog vremena i da približimo našu Dobru Borbu koju vodimo, pokrenuli smo i podcast Pametna Energija. Kroz seriju intervjua koje radimo predstavljamo saradnike iz sasvim drugog ugla.

Pokazujemo da na kraju, baš kao i na početku, ove naše priče stoje Ljudi kojima je stalo. I baš po tome što nam je stalo, imamo svo pravo da i dalje verujemo u uspešan nastavak ove naše kvalitetne priče.

GrampeR d.o.o.
Makiška 2B
11 250 Beograd, Srbija
Phone: +381 11 4501 700
www.gramper.com

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti