INDUSTRIJA PAKOVANJA I NOVI TRENDOVI

Kao što su mnoga istraživanja predviđala, u ovoj deceniji vidimo kako ekonomski i demografski rast kao i održivost utiču na promene u industriji pakovanja.
Jedna od prognoza Smithers-a, u dugoročnoj strateškoj prognozi do 2028. godine ukazuje da se tržište ambalaže povećava za skoro 3% na godišnjem nivou.
Istraživanje Smithers-a pokazuje da većina ovog rasta dolazi sa manje razvijenih tržišta, jer se sve više potrošača seli na urbane lokacije i kasnije usvaja i takav stil života.
Ovo je povećalo potražnju za upakovanom robom, koju je širom sveta ubrzala industrija e-trgovine.
Stopa urbanizacije će nastaviti da raste, kao i povećanje prihoda potrošača, a samim tim i kupovinu robe široke potrošnje.
Na to možemo da dodamo i konstantnu izloženost marketingom za razne proizvode i povećanje kupovne navike sa nekoliko klikova.
Istraživanja govore da će povećanjem očekivanog životnog veka, kao i sve više stresa u društvu dovesti do veće potražnje za zdravstvenim i farmaceutskim proizvodima, a samim tim postojaće potreba za lakim otvaranjem i pakovanjem prilagođenim potrebama starijih.
Još jedan fenomen života u 21. veku menja industriju pakovanja, a taj fenomen je je porast broja domaćinstava sa jednom osobom, što podstiče potražnju za robom upakovanom u manja pakovanja, sa više pogodnosti ponovnog zatvaranja i čuvanja.
EU je po mnogima bila pionir kada govorimo o održivosti i sa stalnom težnjom ka principima cirkularne ekonomije.
Kada se govori o održivosti u ambalaži, fokus je uglavnom na plasti čnom otpadu, zato što ovakve ambalaže koja je za jednokratnu upotrebu ima u velikoj količini.
Sve više ljudi konzumira razne proizvode u pokretu, za poneti , a samim tim je sve već a potražnja za rešenjima pakovanja koja su zgodna i prenosiva, pri čemu je sektor fleksibilne plastike jedan od glavnih korisnika.
Brojne strategije napreduju kako bi se ovo rešilo, uključujuć i zamenu alternativnim materijalima, ulaganje u razvoj plastike na biološkoj bazi, dizajniranje pakovanja kako bi se olakšala njihova obrada u reciklaži i poboljšanje reciklaže i obrade plastičnog otpada.
Potrošači su danas, bar po anketama, sve više zainteresovani za ambalažu koja je održiva i minimizira uticaj na životnu sredinu.
Više od polovine ispitanika raznih ankete reklo je da bi izabrali ambalažu koja se može reciklirati u odnosu na ambalažu koja se ne može reciklirati .
Gledali rezultate anketa ili ne, održivost pakovanja, kao i održivost u svim oblastima industrija bi trebalo da ima jednu od ključnih uloga u ovoj i narednim decenijama.
Održivo pakovanje ne samo da podiže cene robe na policama, već utiče i na stvarni vek trajanja ovih proizvoda. Mnoge namirnice, ako nisu upakovane u plastične kutije ili pakete, neće trajati tako dugo.
Ovo je kompromis kojem će industrija morati da se prilagodi ako se želi postići održivost.
Put napred je saradnja između svih zainteresovanih strana u industriji ambalaže, kako bi se uneli novi dizajni, nove tehnologije i vrhunski rast, kako bi se povećala efikasnost i smanjili troškovi.
Globalno tržište maloprodaje na mreži nastavlja ubrzano da raste, vođeno prodorom Interneta i pametnih telefona.
Potrošači sve više kupuju na mreži, ali stiče se i utisak da potrošači 21. veka su sve manje odani brendu.
Ovi trendovi će nastaviti da rastu do 2028. godine i povećavaće se potražnja za rešenjima u industriji pakovanja, posebno za formate koji mogu bezbedno da otpremaju robu kroz složenije distributivne kanale.
Demografski rast će nastaviti da utiče na industriju ambalaže, posebno u zemljama u razvoju.
U poređenju sa prošlošću, potražnja za pakovanjem će se povećati kako je sve više ljudi izloženo novim proizvodima i inovacijama.
Kao rezultat toga, proizvođači i dobavljači će morati da ulažu u nove tehnologije i procese kako bi zadovoljili potrebe sve raznovrsnije demografske .