INDUSTRIJA AMBALAŽE - SADAŠNJOST I PERSPEKTIVA

Globalna ekonomija koja brzo mutira stvara jedinstvene izazove za pakovanje, kao i glavobolje koje dele druge industrije.
Polovinom 2022. godine, pandemija korona virusa konačno je počela da gubi kontrolu nad navikama potrošača kada je mobilnost ponovo počela da raste.
Međutim, ove dobre vesti su nadoknađene globalnim problemima u snabdevanju, jer mnoge industrije nisu uspele da održe korak sa rastućom potražnjom potrošača.
Rat u Ukrajini doprineo je ovim problemima i pogoršao je inflatorne pritiske, koji nastavljaju da jedu raspoloživi prihod potrošača.
Dakle, u 2023. godini, industrija ambalaže se suočava sa mnogim istim izazovima kao i drugi sektori, a istovremeno se bori sa problemima koji su jedinstveni za pakovanje.
Održivost će nastaviti da bude na vrhu dnevnog reda za većinu brendova i kompanija za pakovanje, kako u ovoj, tako i u narednoj godini.
Međutim, postoji velika debata oko najboljih načina za postizanje ciljeva održivosti .
Pored velikih debata oko održivosti , mnogi iz sfere pakovanja govore o prednosti ma automatizacije, međutim, oni koji žele da pojačaju automatizaciju u svojoj proizvodnji, kažu da se suočavaju sa preprekama, kao što su veliki troškovi i obezbeđivanje adekvatnih usluga podrške.
Packaging Strategies je pitao neke od najviših rukovodilaca u industriji ambalaže o njihovom uvidu u ovu industrija do sada u 2023. godini i koje su perspektive.
Endru Menli (Andrew Manly, Communications Director, AIPIA):
"Održivost je i dalje i biće na vrhu dnevnog reda za već inu brendova i kompanija za pakovanje, jer postoji i priti sak niza vladinih politika i mera.
Ali pored toga, vidim da digitalizacija postaje mnogo jača sila, jer mi se čini da potrošači manje brinu o tome koliko je pakovanje zeleno, a više o ceni proizvoda u njemu.
Kupci žele više informacija o svojim proizvodima, a današnja ambalaža može lako da isporuči poruke putem pametnih telefona, čak i poruke o tome kako da recikliraju ambalažu.
Digitalizacija ne samo da omogućava povezivanje, već takođe omogućava personalizovane promocije ili promenljive kampanje, čineći brendove agilnijim u načinu na koji ispunjavaju promenljive tržišne preferencije.
Ali ključ mora biti bolje angažovanje potrošača, bez obzira na poruku, a to radi malo brendova."
Packaging Strategies: Koji su neki od novih načina na koje automatizacija i/ili robotika utiču na operacije pakovanja?
Endru Menli: "Pa, i robotika i AI već imaju dubok uticaj na linije za pakovanje.
Kao što mi je neko rekao pre mnogo godina, robotima nisu potrebni praznici niti su bolesni.
Zato je bilo iznenađujuće da automatizacija jednostavnijih operacija nije išla brže.
Mislim da robotika može postati sve više i više sveprisutna u operacijama pakovanja."
Horhe Izkierdo (Jorge Izquierdo, Vice President of Market Development, PMMI):
"Industrijski roboti su prešli dug put od svog prvobitnog uvođenja u automobilsku industriju.
U poslednjih nekoliko godina, roboti su postali manji, pristupačniji i dostupniji.
Njihove mogućnosti su se stalno širile kroz poboljšanja, veštačka inteligencija/mašinsko učenje, izdržljivost i bezbednost.
Roboti su takođe postali jednostavniji za programiranje i upravljanje, smanjujući nivo tehničke veštine potrebne za uspešno primenu."
Industrija je uložila stotine miliona svojih budžeta za istraživanje i razvoj materijala koji se mogu reciklirati ili kompostirati .
Reciklirani sadržaj nakon potrošača je takođe visoko među prioritetima fleksibilne ambalaže.
Mnogi misle da aktivne, prisutne tehnologije mogu iskoristiti na još načina, pa tako čelnici kompanija u industriji pakovanja smatraju da tehnologije mogu produžiti rok trajanja i da mogu da poboljšaju bezbednost proizvoda.
Umesto da samo u jednom ili dva reda stoji "Najbolje upotrebiti do:", treba iskoristi ti tehnologije koje trebaju da informišu potrošače o stanju unutar pakovanja, a takav pristup će dovesti do manjeg rasipanja hrane, a sa gledišta prodavca, dovešće i do bolje marže, jer bi se na taj način hrana prodavala duže po prvobitnoj ceni ili bi se efikasnije uredio sistem popusta.
Svakako pored tehnologija koje su uveliko uključene u industriju pakovanja, održivost je jedna od glavnih tema, a ono što stručnjaci iz ove industrije smatraju svetim gralom ambalaže, je potpuno održivo pakovanje u 100% kružnom procesu recikliranja/ponovne upotrebe, ali to će koštati , kako industriju, tako i potrošače.