Hoće li AI ugroziti reklamnu industriju?

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Do kraja godine, više od milijardu ljudi širom sveta počeće da koristi novu verziju Google pretrage.

Generativne AI funkcije će korisnicima pružiti potpunije i direktnije odgovore, nudeći informacije u obliku razgovora, potpuno menjajući Google-ov osnovni proizvod.

S obzirom na broj ljudi koji pristupaju Internetu preko Google usluga, ove promene će potencijalno promeniti način na koji kompanije troše milijarde dolara na oglašavanje.

Gugl-ov prelazak na pretraživač koji daje odgovore uz pomoć veštačke inteligencije je reakcija na rastuću pretnju novih tehnologija.

Ovo je takođe strateški potez: promena profitabilnog ekosistema pretrage kako bi se napravio put za novi svet koji pokreće AI tehnologije.

„Još uvek ima više pitanja nego odgovora o tome kako će Google-ov prihod od oglasa na Mreži za pretragu proći sa uvođenjem pregleda veštačke inteligencije“, rekla je Evelin Mičel-Vulf, viši analitičar u eMarketer-u.

Dok konkurenti OpenAI i Big Tech napreduju, Google ne može da stoji po strani jer bi to nosilo sopstvene rizike.

Dok su Guglove AI inicijative osmišljene da poboljšaju način na koji internet pretraga funkcioniše, novi režim bi mogao da utiče na mnoge veb stranice koje se oslanjaju na tradicionalne rezultate pretrage.

Ovo se takođe odnosi na Google-ovo oglašavanje podržano pretragom, koje je srž njegove zarade. Gugl dominira tržištem sa preko 90 odsto udela, piše Iahoo Finance, prenosi Nev Economi.

Kompanija odbacuje kritike da bi okretanje Gugla ka veštačkoj inteligenciji moglo da ugrozi njeno postojeće poslovanje, tvrdeći da će to dovesti do rasta i novih formata za angažovanje oglašivača.

Na događaju Google Marketing Live, kompanija je objavila da veze u pregledima veštačke inteligencije dobijaju više klikova od tradicionalnih rezultata pretrage. Takođe je rečeno da korisnici koji koriste AI recenzije više koriste pretragu i da su zadovoljniji rezultatima.

Gugl je takođe najavio da će početi da postavlja oglase u „sponzorisani“ odeljak pregleda veštačke inteligencije. Rand Fishkin, izvršni direktor SparkToro-a, veruje da Gugl smanjuje rizik od konkurencije uvođenjem sopstvene veštačke inteligencije, dok rizik za svoj osnovni reklamni posao smatra minimalnim.

Neki smatraju Guglov pokušaj veštačke inteligencije „potezom očaja“. Skot Dženson, bivši zaposleni u Guglu, rekao je da su projekti veštačke inteligencije na kojima je radio bili slabo motivisani i vođeni panikom da sve što ima „AI“ u imenu mora biti dobro. Ali drugi to vide kao neophodnu odbranu osnova poslovanja.

Ako su AI modeli sledeća platforma, Google ne može priuštiti da bude ostavljen. Svaki izbor korisnika za drugu destinaciju za pretragu je propuštena prilika za Google. Ako zaostane u trci za pretragu koju pokreće veštačka inteligencija, biće manje upita koje može da unovči.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti