Hannover messe 2016 - Kada nove tehnologije postanu neizbežne
I ove godine smo imali zadovoljstvo da budemo prisutni na najvećem međunarodnom sajmu tehnike u Evropi – Hannover messe 2016, koji se održao od 25. do 29. aprila u halama Hanoverskog sajma. Ponovo se na jednom mestu okupila poslovna elita Evrope i sveta, gde su se mogli videti procesi prizvodnje i usluge od početka do kraja – korak po korak. Ovaj put, zemlja partner su bile Sjedinjene Američke Države, a sajam je otvorio predsednik Obama u pratnji Nemačke kancelarke Angele Merkel.
"SAD se moraju ubuduće razvijati tehnologijama koje su bazirane na inovacijama", rekao je Barak Obama u svom uvodnom govoru. U tom procesu razvijanja veliki deo zauzimaju Nemačka i Hannover messe, naročito u poslednjih 70 godina. Obama je dodao da je SAD sada stvorila nove proizvodne pogone, šeme subvencija i radna mesta, koje su osmišljene na novom konceptu razvoja. U onome što je verovatno njegova poslednja poseta Nemačkoj kao predsednika, Obama je posebno naglasio sporazum o slobodnoj trgovini TTIP, gde je istakao da ima previše prepreka i ograničenja trgovine između EU i SAD u ovom trenutku. Različiti propisi i standardi za posledicu imaju povećanje troškova, stoga, jedan od ciljeva TTIP je da se uspostave usklađeni – visoki standardi. Obama je takođe dodao da SAD treba da postane zemlja gde će evropske firme imati svoje proizvodnje.
Angela Merkel je na sve ovo odgovorila u svom prepoznatljivom tonu:
"Mi volimo konkurenciju, ali mi takođe želimo da pobedimo!", bila je kratka i jasna nemačka kancelarka. Izazov sa osmehom. U svom govoru, Merkelova je istakla da je saradnja od suštinskog značaja za budućnost industrijske proizvodnje - u transatlantskom partnerstvu. "Mi u EU želimo da predvodimo ovaj put razvoja, zajedno sa SAD", rekla je kancelarka. Ovo se pre svega odnosi na razvoj globalnih komunikacija i IT standarda za integrisanje u industrijskoj primeni.
Posle uvodnih reči i odgovora na novinarska pitanja, dve možda i najuticajnije osobe na svetu krenule su u planiran obilazak sajma, gde su se kao i obično zadržavali na određenim mestima, kod određenih kompanija i gde su gledali kratke prezentacije pripremljene za njih. Jedino je u tom trenutku kretanje bilo ograničeno u nekim delovima sajma, zbog standardnih bezbednosnih razloga.
Industrija 4.0 u fokusu
Fokus sajma je i ove godine bio na Industriji 4.0 i mogućnostima koje ona nudi, a sudeći po ocenama izlagača i organizatora sajma - iza nas je još jedan uspešan događaj na kome je prikazano preko 400 primera konkretnih rešenja za Industriju 4.0 i ostvareno više od 5 miliona poslovnih kontakata. Pod motom “Integrated Industry – Discover Solutions” („Integrisana Industrija – Pronađite rešenja“) posetioci su mogli da saznaju kako da transformišu svoje proizvodne fabrike u „pametne“ ili izgrade inteligentni mrežni sisitem za generisanje, distribuciju i skladištenje energije.
Svi na jednom mestu
Hannover Messe 2016 okupio je preko 5 200 izlagača dok je sajam posetilo 190 000 posetilaca, od kojih je preko 50 000 bilo izvan Nemačke. Najveći broj došao je iz Kine 6 000 i iz SAD-a 5 000. Poznate svetske kompanije kao što su ABB, Siemens, Bosch, Kuka, General Electric, Eaton, Molex, Microsoft, AT&T i IBM predstavile su svoja inovativna tehnološka rešenja. Kao i ranijih godina, izložbeni prostor je bio popunjen u celosti, a sistem prevoza na sajmu je dodatno olakšavao posetiocima, izlagačima i novinarima, da što više vide i urade dok su na hanoverskom sajmu.
Oblast poslovanja i tehnologija je kao i uvek bio odlučujući faktor gde će koja kompanija biti predstavljena, ali tradicionalno je bilo impozantno videti kako se na ovom sajmu predstavlja Siemens, koji je zauzeo pola jedne hale, zatim ABB sa svojim štandom gde ste, pored prezentacije proizvoda, mogli da dobijete i veoma ukusan zalogaj uz osveženje dok se ugovara posao ili obnavlja stara saradnja. Dominantne su bile i prezentacije ostalih kompanija, ali i ne tako velikih proizvođača koji su na manjem izlagačkom prostoru, posetiocima nudili da probaju ili testiraju njihove proizvode ili usluge. Čak smo i mi na kratko ušli u virtualni svet kako bi videli šta bi sve mogli da ubacimo u teretni prostor kombija, bez da za to postavljamo police, ili druge stvari. Jednostavno se okrenete oko svoje ose i vidite kako može biti opremljen kombi za vodoinstalaterske usluge, pa pritiskom na dugme, unutrašnjost kombija postaje servisno vozilo za potrebe gradskog prevoza, zatim za baštenske usluge itd...
Sami smo se uverili u prednost virtuelne prezentacije
Pored stalnih tematskih celina Industrial Automation, Energy, Digital Factory, Industrial Supply i Research & Technology, sajam je prvi put ove godine u svoj program uvrstio i novu priredbu “Young Tech Enterprises” posvećenu mladim industrijskim preduzetnicima sa ciljem da mladim startaperima omogući pristup i poveže ih sa potencijalnim investitorima, partnerima i klijentima.
Srbija na sajmu
Uz podršku PKS-a i RAS-a koje su organizovale zajednički nastup naših privrednika, Srbiju je na sajmu Hannover Messe 2016 predstavilo sedam kompanije u okviru nacionalnog štanda: Berko, Ewes Europe East, FPM Agromehanika, Metalopromet, Metalurg, Slovo i Termometal. Još pet srpskih kompanija su predstavile svoje proizvode u okviru paviljona Švajcarskog programa za promociju uvoza (SIPPO): IRMA Projekt Sistem, Perfom, Aleđo, MING i Mikron, dok su Fabrika mernih transformatora iz Zaječara i Plamen iz Inđije samostalno nastupale.
I ove godine kompanije iz Srbije su bile prisutne na sajmu
I ovog puta smo se uverili da je Hanover blizu, i da se može lako stići i ako još uvek nema direktne avionske linije, ali zato je možda najbolje da se putuje preko Frankfurta ili Dizeldorfa, a onda super brzim ICE vozom stigne na glavnu stanicu u Hanoveru. Posle toga je sve lako, jer svuda imate dostupne informacije gde se možete jasno informisati kako do sajma. Ukoliko planirate da u narednoj godini, u vaš poslovni kalendar upišete i Hannover messe 2017, naš predlog je da na vreme obezbedite smeštaj, a u svemu tome će vam pomoći i predstavnik Hanoverskog sajma za Srbiju i Crnu Goru, a to je firma Proexpo d.o.o. iz Beograda, koja je i ove godine najzaslužnija što je časopis Industrija bila prisutna na sajmu.
Za sve dodatne informacije posetite web stranicu www.proexpo.co.rs ili im se direktno obratite na telefon: +381 11 265-9210