Gotovo 40 procenata kupaca luksuznih vozila u sledećih godinu dana planira da kupi električni automobil

Komentari: 0

● Ključni kriterijumi za kupovinu baterijskog električnog vozila su sigurnost, udobnost i održivost, kao i digitalno iskustvo u automobilu
● Oni koji imaju iskustvo s vožnjom električnog automobila manje su zabrinuti za pitanja dometa i trajanja punjenja
● Za one koji nisu vozili električne automobile, glavni razlozi za brigu su domet i stabilnost baterije u hladnijim uslovima

Evropsko tržište baterijskih električnih vozila (BEV) moglo bi da se oporavi tokom sledećih godinu dana, najpre zahvaljujući kupcima dubljeg džepa, onima koji razmatraju kupovinu hajend, premium plus i luksuznih vozila skupljih od 80 hiljada evra, otkriva novo istraživanje Boston Konzalting Grup (Boston Consulting Group).

Istraživanje sprovedeno među pet hiljada ispitanika u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španiji pokazalo je da 38 procenata kupaca spremnih da potroše više od 80 hiljada evra na automobil razmatra kupovinu automobila na baterijski električni pogon.

Gotovo dve trećine (64 procenata) od njih kupilo bi vozilo na električni pogon pre nego što bi kupilo vozilo sa unutrašnjim sagorevanjem ukoliko nudi iste specifikacije.

Međutim, kako stoji u BCG-ovom istraživanju nazvanom „Bogati evropski kupci promišljaju kupovinu elektičnih automobila“ (Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership), proizvođači električnih vozila višeg cenovnog razreda moraju bolje odgovoriti na neka nedoumica koje muče kupce veće kupovne moći.

“Proizvođači električnih automobila imaju jedinstvenu priliku da privuku novu generaciju bogatih potrošača”, istakla je su-autorka izveštaja Katrin Panije (Kathrin Pannier), partnerka i direktorka u BCG-u i dodala da će proizvođačima za uspeh biti potrebno da ponude vozila sa dobrim specifikacijama i performansama po konkurentnim cenama: “Reč je o potrošačima koji su spremni da istraže tržište električnih vozila, ali su i digitalno pismeni i traže vrednost za novac”.

Ko su uopšte novi kupci koji u sledećih godinu dana planiraju da kupe baterijsko električno vozilo više cene?

Prema BCG-ovoj anketi, čak 70 procenata njih pripada generacijama milenijalaca i Z generaciji, a odnos žena i muškaraca je 50-50. Tri četvrtine njih su tehnološki entuzijasti i vole da isprobavaju nove stvari, a za 75 procenata njih, sigurnost je prioritet.

Čak 65 procenata njih voli dinamičnu vožnju, a 64 procenata bi odabrali baterijsko električno vozilo pre nego automobil sa unutrašnjim sagorevanjem.

Bez čekanja na nove tehnološke napretke, 60 procenata njih odmah bi kupilo baterijsko električno vozilo, a isti procenat njih otvoren je prema kupovini električnih automobila kineskih proizvođača.

Čak 85 procenata njih je visokoobrazovano, 80 procenata njih može u svoj dom postaviti punjač za BEV, a 74 procenata njih živi u urbanim područjima.

Među glavnim nedoumicama koje muče potencijalne nove kupce luksuznih električnih vozila (46 procenata) su vreme punjenja i dostupnost brzih punjača, dugo vreme čekanja i trošak postavljanja kućnih punjača.

Za 44 procenata ispitanika bitno je pitanje dometa automobila, zatim predvidivost kapaciteta baterija, posebno u hladnim uslovima. Ipak, izuzetno je važno naglasiti da se radi o strahovima vozača koji ranije nisu vozili baterijska električna vozila.

Oni koji imaju prethodno iskustvo korišćenja baterijskih električnih vozila su mnogo manje zabrinuti i za vreme punjenja i za domet.

Opšte je poznato da su sigurnost i udobnost, održivost, vozačke performanse i digitalno iskustvo ključni kriterijumi prema kojima će kupci dubljeg džepa u sledećih godinu dana kupovati baterijska električna vozila, očekuju u Boston Consulting Group.

O Boston Consulting Group

Boston Consulting Group, pionir u kreiranju poslovnih strategija, od 1963. godine pomaže poslovnim i društvenim liderima najteže izazove pretvoriti u najveća postignuća. Transformacijski pristup The Boston Consulting Group usmeren je na osnaživanje razvoja organizacija, izgradnju održive konkurentnosti te poticanje pozitivnog društvenog utjecaja, s ciljem ostvarivanja dobrobiti za sve.

Timovi stručnjaka u The Boston Consulting Group potiču duboke i funkcionalne promjene organizacija zahvaljujući inovativnim i odvažnim perspektivama, ne prihvaćajući status quo. BCG nudi rješenja kroz vrhunsko savjetovanje o upravljanju, tehnologiji i dizajnu te korporativnim i digitalnim pothvatima, dok jedinstven model bliske suradnje i posvećenosti klijentima osigurava napredak tvrtkama i ljudima koji tako svijet čine boljim mjestom. 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti