Google nastavlja potragu za zamenom za „kolačiće“

Google nastavlja potragu za zamenom za „kolačiće“ koja bi trebalo da omogući kompanijama da kupuju inventar na osnovu pretraživanja korisničkih podataka bez ugrožavanja privatnosti.
Google želi da suspenduje upotrebu „kolačića za praćenje“ u Chrome-u do kraja sledeće godine, što bi značilo da kompanije neće moći da vode „dnevnik“ poseta veb sajtovima.
„Kolačići“ su male datoteke koje program internet pretraživača čuva kada korisnik poseti određenu veb lokaciju, omogućavajući im da ih „prepoznaju“ prilikom sledeće posete i ponude im ciljane oglase.
Oglašivači, vlasnici veb lokacija i grupe za zaštitu privatnosti pobunile su se protiv planirane tranzicije, što je navelo regulatore u SAD, Velikoj Britaniji i drugim zemljama da pažljivo prate Google-ove planove.
Kupci i prodavci oglasnog prostora na mreži istražuju potencijalne zamene za kolačiće, uključujući mogućnost praćenja korisnika tako što će pristupiti informacijama o e-pošti na veb-sajtu i usvajanjem tehnologija koje bi Google, Mozilla i drugi mogli da ugrade u svoj softver.
Prvi Google-ov predlog, Federated Learning of Cohorts (FloC), predviđa grupisanje korisnika u velike „korpe“ koje bi algoritmi formirali na osnovu poseta veb lokacijama tokom prošle nedelje.
Oglašivači bi prikazivali reklame u željenoj korpi, ne znajući ko su korisnici i šta ih interes vezuje.
Ali tokom prošlogodišnjeg testiranja, neki oglašivači su otkrili da je FloC manje efikasan od kolačića za odabir korisničke niše, a sistem je uključivao rizik otkrivanja istorije pretraživanja pojedinačnih korisnika, rekao je direktor Google proizvoda Vinai Goel.
Kompanije u globalnom sektoru oglašavanja na mreži vrednom 250 milijardi dolara strahuju da će nakon uklanjanja kolačića biti više zavisne od kupovine Gugla i Fejsbuk inventara zbog svojih velikih baza podataka korisnika.
Google-ov novi predlog tema grupiše svakog korisnika u najviše 14 korpi od ukupno 350 mogućih „korpa“ koje su definisali inženjeri, kao što su fitnes i putovanja, na osnovu tronedeljne pretrage.
Oglašivači bi koristili do tri „korpe“ po korisniku kada bi odlučili da prikazuju oglase.
Pratile bi se samo pretrage na veb lokacijama sa omogućenim temama, a korisnici bi mogli da raskinu vezu sa temom ili da potpuno isključe tehnologiju, objašnjava čelnik Gugla, dodajući da će testiranje početi za nekoliko meseci.
Izvor: SEEbiz