Google će ukinuti pojedinačno praćenje korisnika

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Već prošle godine Google je najavio da će više pažnje posvetiti privatnosti korisnika Interneta u potpunosti ukidajući podršku za nezavisne kolačiće u okviru svog Chrome pregledača tokom dvogodišnjeg perioda.

Ovaj plan ne uključuje ukidanje podrške preko noći, već primenu drugih rešenja kako Google ne bi „ispratio granu na kojoj sedi“, odnosno omogućio postavljanje ciljanih i relevantnih oglasa u budućnosti.

Kako su prve od dve godine prelaznog perioda već prošle, Google je sada pojasnio kako će izgledati budućnost bez spoljnih „kolačića“ na veb lokacijama koje prate korisnike i njihovo surfovanje.

Sami korisnici u anketi rekli su im da se osećaju nadgledano i da masovno prikupljanje podataka o njima donosi više štete nego koristi.

Uprkos najavama o povećanoj privatnosti i manje individualnom praćenju, Google se i dalje suočava sa kritikama korisnika, kao i uverenjem javnosti da će „već naći načina da nas slede“. Stoga su osetili na zvaničnom blogu da još jednom pojasni kako stvari stoje.

David Temkin, čovek zadužen za privatnost i poverenje u Google-u, napisao je da se njihova kompanija neće pridružiti onima koji razvijaju nova rešenja za praćenje pojedinačnih korisnika.

Jednom kada kolačići nezavisnih proizvođača budu blokirani, Google će prikupljati samo objedinjene podatke, bez pojedinačnih korisničkih identifikatora.

Prema njihovim rečima, oglašivači ne moraju da ciljaju pojedinačne korisnike za uspeh njihovih marketinških kampanja, a ubuduće će koristiti agregirane i anonimne podatke umesto pojedinačnih.

Google planira da aktivira prve nove kontrole privatnosti u Chrome-u u aprilu, sa verzijom 90, kada će omogućiti uključivanje opcije Privaci Sandbok - koja pokušava da uravnoteži privatnost korisnika i dovoljno podataka za izdavače i oglašavače.

Ovo će biti prvi korak ka potpunoj eliminaciji podrške za spoljne kolačiće i prelasku na pregledač i veb koji ne prate svaki korak i klik svakog korisnika.

Tačnije, nastaviće da ih nadgleda, ali ih neće prikupljati na pojedincu, već na nivou grupe, a podaci o pojedincima biće skriveni unutar velikih grupa, tzv. podaci kohorte dostupni oglašivačima.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti