Gasi se najskuplja hrvatska internet prodavnica

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Kao rezultat strateških promena i fokusiranja na osnovne delatnosti, a temeljeno na dugoročnom poslovnom smeru Fortenova Grupe, gasi se Abrakadabra, dosad najveća investicija u hrvatsku internet trgovinu.

Prema ondašnjoj službenoj verziji, Agrokor je 2016. u pokretanje svoje internet prodavnice uložio oko 6 mil EUR (neslužbena je verzija bila za nekoliko miliona evra viša), sa ambicijom da od nje dugoročno stvori jednog od vodećih igrača u onlajn trgovini u jugoistočnoj Evropi.

Na Abrakadabrinim internet stranicama kupci su nedavno obavešteni da će prodavnica prestati da posluje zaključno sa poslednjim danom avgusta, a poslednji dan za obavljanje kupovine na Abrakadabri bio je 12. avgusta.

Budući da je Abrakadbra bila trgovina neprehrambenim proizvodima, među kojima je bila zastupljena i tehnička roba, koja podleže obavezi trgovca za izdavanje jamstva, kupcima je obećano da će brigu o svim pitanjima povezanima s jamstvima, reklamacijama i isporukama narudžbina preuzeti korisnička podrška, koja će ostati aktivna još dve godine.

Iako je pokrenuta s planom da već u prvoj godini poslovanja ostvari prihod od prodaje od oko 20 mil EUa, Abrakadabra nikada nije uspela ni izdaleka da se približi tom iznosu. Sam start njenog poslovanja bio je mnogo slabiji od očekivanog, a onda se dogodio Agrokorov krah koji je, kako se sada pokazuje, bio i početak njenog kraja.

Fortenovinoj kompaniji A007 Plus, nosiocu brenda Abrakadabra, doduše, prihodi su postojano rasli u poslednjih pet godina (od 1,3 mil EUR 2019. do 5,3 mil EUR 2023.), ali isto joj je tako postojano rastao i godišnji gubitak, koji je prošle godine premašio 2 mil EUR.

- Ako smo dobro shvatili Fortenovinu formulaciju da će Abrakadabra voditi brigu i biti odgovorna prema svim svojim zaposlenima kojima je omogućen kontinuitet zapošljavanja, to bi trebalo da znači da će njenih 26 zaposlenih biti raspoređeno unutar Fortenova grupe - zaključuje Lider.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti