Cene nafte na nedeljnom nivou gotovo nepromenjene

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Na svetskim tržištima cene nafte su oscilirale iz dana u dan prošle nedelje zbog neizvesnosti trgovaca u pogledu potražnje, ali su na nedeljnom nivou ostale gotovo nepromenjene nakon dve nedelje pada.

Cena barela na londonskom tržištu porasla je prošle nedelje 0,1 odsto, na 64,57 dolara, dok je barel na američkom tržištu pao 0,7 odsto na 60,97 dolara.

Cene su značajno fluktuirale prošle sedmice dok su trgovci „odmeravali“ kako će na tržište uticati zatvaranje Sueckog kanala i kako novi talas „zatvaranja“ u Evropi.

Da su tržištem dominirali strahovi od slabe potražnje usled trećeg talasa širenja koronavirusa u Evropi, cene bi pale, a ako bi prevladao strah od poremećaja u snabdevanju zbog blokade Sueckog kanala, cene bi rasle.

Nestabilna trgovina traje od utorka, kada se brod nasukao u Sueskom kanalu, najvažnijem saobraćajnom putu za transport nafte na svetu.

Nekoliko dana kašnjenja u isporuci nafte i proizvoda u Evropu i SAD dugoročno ne bi trebalo da utiču na cene na tim tržištima, kažu analitičari, ali jeste.

Od ukupno 39,2 miliona barela nafte dnevno transportovanih morem 2020. godine, Sueckim kanalom je dnevno prolazilo 1,74 miliona barela dnevno.

Kroz kanal je takođe prošlo 1,54 miliona barela naftnih derivata dnevno, što odgovara oko devet odsto svetske trgovine derivatima koji se prevoze morem, pokazuju podaci kompanije za praćenje transporta nafte Kpler.

Zbog blokade u Sueckom kanalu, cene teretnih vozila gotovo su se udvostručile prošle nedelje, a nekoliko brodova je preusmereno na duže pomorske rute.

Rast cena takođe potkrepljuju očekivanja da će Organizacija zemalja izvoznica nafte (OPEC) i njeni saveznici verovatno održati ograničenja proizvodnje na sastanku sledeće nedelje.

Grupa već dugo koordinirano smanjuje proizvodnju za 7,2 miliona barela dnevno kako bi se uskladila sa smanjenom potražnjom u vreme pandemije koronavirusa.

S druge strane, pritisak na cene rezultat je straha trgovaca da se potražnja za naftom neće oporaviti tako brzo kao što su se nadali zbog problema sa zadržavanjem koronavirusa u Evropi.

Mnoge zemlje, uključujući Nemačku i Francusku, ponovo su se „ugasile“ zbog trećeg talasa širenja virusa, što predstavlja novi udarac na potrošnju goriva.

Pored toga, u mnogim evropskim zemljama proces vakcinacije je usporen, što znači da bi oporavak ekonomija, a time i potražnja za naftom, mogao uslediti kasnije nego što se očekivalo.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti