CEFTA preporučuje korake za jednostavnije osiguranje od autoodgovornosti prema trećim licima

Komentari: 0

U vezi sa nedavnim medijskim izveštavanjem o osiguranju od autoodgovornosti prema trećim licima i zelenom kartonu, Sekretarijat CEFTA želi javnosti da pruži još jasnije i detaljnije informacije po ovom pitanju.

Zajednički komitet CEFTA je usvojio Preporuku 1/2024 9. oktobra 2024. godine, koja Stranama CEFTA sporazuma predlaže mere za unapređenje procesa osiguranja od autoodgovornosti prema trećim licima na CEFTA tržištima.

Ključne mere su:

• Konačni cilj (do oktobra 2026): omogućavanje vozačima iz jedne Strane CEFTA sporazuma da putuju u drugu Stranu CEFTA sporazuma bez zelenog kartona ili odgovarajućih dokumenata o osiguranju od autoodgovornosti prema trećim licima.

• Srednji cilj (do oktobra 2025): smanjenje administrativnih taksi za dobijanje zelenog kartona i omogućavanje priznavanja osiguranja od autoodgovornosti prema trećim licima na osnovu registarskih tablica izdatih u stranama Multilateralnog sporazuma.

Pored toga, Zajednički komitet CEFTA je pozvao Strane da u potpunosti digitalizuju dokumente o osiguranju i pokrenu elektronsku razmenu ovih dokumenata. Cilj ove digitalne tranzicije je da se eliminiše potreba za fizičkim dokumentima o osiguranju prilikom putovanja unutar regiona CEFTA.

Ove mere se zasnivaju na Akcionom planu za uspostavljanje Zajedničkog regionalnog tržišta (prioritet 3.3) i Prioritetima predsedavanja CEFTA za 2024. godinu (prioritet 2).

Izvori:

CEFTA, sporazum o slobodnoj trgovini koji obuhvata ekonomije Zapadnog Balkana i Moldaviju, nastavlja da podržava regionalnu integraciju i saradnju. Za više informacija posetite www.cefta.int.

Za ceo tekst Preporuke 1/2024 na engleskom jeziku posetite: CEFTA Joint Committee Recommendation.

Za ceo Akcioni plan za Zajedničko regionalno tržište 2021-2024. na engleskom jeziku posetite: CRM Action Plan 2021-24.

Ceo tekst Prioriteta predsedavanja CEFTA za 2024. na engleskom jeziku dostupan je na 2024 Chairmanship Priorities.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti