Carinsko zastupanje - dodatna usluga u lancu snabdevanja

Komentari: 0

Poslednjih godina lanac snabdevanja postaje sve složeniji i zahteva sve veći broj koraka – dostava do krajnjeg korisnika, logistika vraćene robe, osiguranje specijalnog tereta, priprema dokumentacije, carinsko zastupanje i mnogi drugi.

Uvoz i izvoz iz trećih zemalja zahteva dobro poznavanje ne samo logističkih trasa i pouzdanih partnera u dotičnim zemljama, već i evropskih carinskih propisa i nacionalnog zakonodavstva.

Uporedo sa povećanjem konkurentnosti privrede, povećava se i razmena dobara između Srbije i zemalja van EU, poput Kine, SAD i mnogih drugih.

U međuvremenu, na globalnom nivou, odvija se proces modernizacije carina, koji pomaže da se poboljša transparentnost u lancu snabdevanja.

Carinski organi sada dobijaju jasnije informacije o poreklu, kretanju i destinaciji robe u globalnoj trgovinskoj mreži.

Ovo im pomaže da identifikuju i odvrate nezakonito ponašanje kao što su utaje obaveza i poreza, kršenje prava intelektualne svojine ili trgovina opasnim proizvodima.

Ovaj proces takođe koristi lokalnoj ekonomiji jer podržava etičke metode proizvodnje i fer konkurenciju.

Za robu koja se transportuje iz i u treće zemlje potrebno je carinjenje. Stoga su vodeće logističke kompanije, pored transporta i skladištenja pošiljki, u svoj portfolio osnovnih usluga integrisale i carinjenje.

Kada je reč o nestandardnoj robi potrebna je veća stručnost prilikom uvoza ili izvoza, što mogu obezbediti samo iskusni logističari sa dugom tradicijom poslovanja.

Iz logističke kompanije, cargo-partner, kažu da u poslednjih godinu dana najčešće obavljaju carinsko zastupanje mašina i elektronike. Proizvodi su uglavnom predmet transakcija sa partnerima iz Kine, Turske, Velike Britanije i SAD.

Čak i kompanije sa velikim spoljnotrgovinskim iskustvom sve više preferiraju da angažuju drugo pravno lice za carinsko zastupanje u paketu sa transportom.

„Ovlašćenje iskusnog i profesionalnog carinskog predstavnika štedi mnogo vremena i truda od strane klijenta“, kaže Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja kompanije cargo-partner Srbija.

Glavna poteškoća sa kojom se suočavaju uvozne ili izvozne kompanije je pronalaženje dovoljno informacija o procedurama potrebnim za njihovu robu.

Carinski posrednici imaju više stručnosti i resursa i mogu lako da pomognu čak i sa nestandardnim teretima, kao i da održavaju stalnu i adekvatnu komunikaciju sa carinom o novonastalim pitanjima i slučajevima.

Vreme od početka do završetka carinske obrade varira u zavisnosti od vrste robe i shodno tome, potrebnih dokumenata za njenu obradu, kao što su sertifikati, dozvole, deklaracije o poreklu i na kraju, ali ne i najmanje važno, periodične fizičke provere koje mogu zahtevati carinski organi.

Sa početkom ove godine otpočeto je korišćenje NAP-a, nove aplikacije Uprave Carine. Aplikacija može znaćajno ubrzati process carinjenja, ali preduslov za to su potpuno tačni podaci dostavljeni u podnetoj carinskoj deklaraciji i primena ispravnih pratećih dokumenata od strane carinskog zastupnika ili uvoznika/izvoznika.

Stvari mogu postati još brže za takozvane „odobrene ekonomske operatere“ (AEO).

To je program Evropske unije koji preferencijalno tretira trgovce i logističare koji ispunjavaju visoke standarde bezbednosti i usklađenosti sa zakonima.

EU takođe ima sporazume o međusobnom priznavanju statusa AEO sa nekim trećim zemljama kao što su Kina, Japan i Kanada kako bi proširila pogodnosti statusa u inostranstvu. Kompanije sa statusom AEO imaju lakši pristup pojednostavljenim carinskim procedurama, objašnjava Nebojša Đekić.

“Takođe, kao partner koji je dokazao da posluje u skladu sa svim standardima, carinskim procedurama i da blagovremeno pripremamo neophodnu dokumentaciju za carinsku obradu, mi smo podložni i manjem broju inspekcija od strane carine. Pojednostavljene procedure omogućavaju carinsku obradu uz minimalnu intervenciju carine. “

Bescarinske pošiljke moguće je čuvati u periodu od 90 dana nakon istovara u takozvanom „privremenom skladištu pod carinskom kontrolom“.

Neograničeno vreme bescarinska roba može ostati pod režimom carinskog skladištenja u „carinskom skladištu”. Roba stavljena pod ovaj režim može biti prepakovana, zalepljena različitim etiketama neophodnim za njihov marketing i podeljena u pošiljke za različite destinacije/primaoce.

“Naš logistički centar u Dobanovcima je licenciran od strane carinskih organa i za oslobođenu robu i kao privremeno skladište pod carinskom kontrolom, ali i kao carinsko skladište.” – dodao je Nebojša.

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti