Bosch nastavio uspešno poslovanje tokom krize izazvane korona virusom i postigao pozitivan rezultat

Komentari: 0
Fotografija od: Bosch

U 2020. poslovnoj godini Bosch Grupa je ostvarila pozitivan rezultat uprkos efektima krize izazvane korona virusom i padu proizvodnje automobila. Dobavljač tehnologije i usluga je zapravo ostvario bolje rezultate od inicijalno očekivanih. Prema preliminarnim rezultatima1, dobit od poslovanja pre oporezivanja (EBIT) dostigla je oko 1,9 milijardi evra. To znaci da procenjena EBIT marža iznosi oko 2,5 odsto ukupnog prihoda. Nakon usklađivanja zbog troškova restrukturisanja, procenjena dobit od poslovanja pre oporezivanja iznosi oko 3,3 milijarde evra – što je marža od skoro 4,5 odsto. 

Ukupna prodaja Bosch Grupe iznosila je 71,6 milijardi evra, što predstavlja pad od 4,4 odsto u odnosu na isti period prošle godine, nakon uskladivanja kursnih razlika. „Uprkos efektima pandemije, uspeli smo da postignemo vrlo pozitivan rezultat. Za to najviše možemo da zahvalimo izvanrednoj posvećenosti naših zaposlenih”, rekao je dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH, prilikom predstavljanja preliminarnih poslovnih rezultata. Velika raznovrsnost
portfolija poslovanja i globalno prisustvo kompanije su potvrdili značaj takvog načina poslovanja, dodao je on.

„Ulažući u oblasti koje su važne za razvoj kompanije, kao što su održiva mobilnost, internet stvari i veštacka inteligencija, dodatno proširujemo vodecu poziciju u oblasti inovacija.” Bosch veruje da ceAIoT – kombinacija veštacke inteligencije (AI) i interneta stvari (IoT) – stvoriti mogucnosti razvoja na tržištima vrednim milijarde. „Želimo da postanemo vodeca AIoT kompanija”, rekao je Dener. „Na osnovu sveobuhvatnog znanja u toj oblasti i velike strucnosti u oblasti elektronike i softvera, raspolažemo sa više mogucnosti od vecine naših konkurenata.”

Odlučno delovanje – visok nivo likvidnosti omogućava finansijsku stabilnost

Nakon što je prodaja kompanije Bosch drastično opala pocetkom prolećnog zaključavanja zbog korona virusa, koje je pogodilo mnoge zemlje i grane industrije, ista se značajno oporavila u drugoj polovini 2020. „Veoma smo zadovoljni načinom na koji se posao generalno odvijao tokom 2020. godine, uprkos krizi”, izjavio je profesor Štefan Azenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika Upravnog odbora. „Delovali smo brzo kako bismo uskladili troškove i kapitalne izdatke sa padom prodaje – pritom ne zapostavljajuci perspektivne nove oblasti poslovanja.”

Zbog toga je Bosch ostvario novčani tok od oko 5 milijardi evra, što je najviši rezultat u istoriji kompanije, obezbedujuci tako dovoljnu finansijsku stabilnost kompanije u kriznim vremenima. Sa kapitalnim izdacima od oko 5 odsto, Bosch je uspeo da uštedi oko milijardu evra gotovine u poredenju sa prethodnom godinom.

Fotografija od: Bosch

Održivi rast – uz klimatsku neutralnost i elektromobilnost

Uprkos krizi, Bosch se fokusira na oblasti koje ce biti važne u buducnosti, dok istovremeno naglašava i praktikuje vrednost održivog poslovanja. Kompanija je dostigla značajnu prekretnicu u prolece 2020. kada je, uprkos pandemiji, ostvarila klimatsku neutralnost na svojih 400 lokacija širom sveta. „Održali smo datu rec. Prema našim internim proracunima, Bosch je prva globalna industrijska kompanija koja je postigla klimatsku neutralnost u prolece 2020. godine – ranije nego što je planirano, uz manje CO2 emisija i ekonomičnije nego što je planirano”, rekao je Dener, objašnjavajuci da je trenutno u toku nezavisna revizija.

On je još jednom potvrdio da je sledeći cilj kompanije Bosch da postigne smanjenje emisija CO2 u lancu snabdevanja za 15 odsto do 2030. godine.

Bosch deli svoje iskustvo u postizanju klimatske neutralnosti sa drugim kompanijama putem konsalting kompanije Bosch Climate Solutions ciji klijenti su, izmedu ostalih, Freudenberg, Hansgrohe i Koehler Paper Group. „Naša nova konsalting kompanija utire put kojim ce i druge kompanije postati klimatski neutralne, istovremeno ukazujuci na potencijal novih oblasti razvoja poslovanja”, izjavio je Dener. Zbog toga jedan od fokusa kompanije Bosch predstavljaju nova i unapređena tehnička rešenja za mobilnost i buducnost vožnje. Na putu ka održivoj mobilnosti, kompanija je vec uložila 5 milijardi evra u električne pogonske sisteme.

Ove godine Bosch ce potrošiti 700 miliona evra na razvoj elektromobilnosti, uključujuci gorivne celije. To iznosi skoro 40 odsto više nego prošle godine. „U bližoj buducnosti elektromobilnost ce postati jedna od osnovnih oblasti poslovanja kompanije Bosch. Naš cilj je da postanemo lider na tržištu elektromobilnosti za vozila koja rade na akumulatore i gorivne celije”, rekao je Dener.

„Vec imamo širi proizvodni asortiman u oblasti elektromobilnosti od bilo koje druge kompanije – od elektricnih bicikala do kamiona.” Značajna ulaganja kompanije Bosch u ovoj oblasti počinju da se isplaćuju: poslovanje kompanije u oblasti elektrifikacije pogonskih sistema trenutno raste dva puta brže od tržišta.

Od 2018. godine kompanija Bosch je imala 90 projekata u ovoj oblasti, a samo prošle godine 30.

Strukturne promene kroz nesmetanu tranziciju

Kako kaže Dener, strukturna promena u industriji i predstojece uvodenje propisa za Euro7 motore dovode automobilsku industriju u tranzicionu fazu punu izazova. „Elektromobilnost stiže, ali direktna ulaganja u tu oblast moraju da poteknu iz
našeg poslovanja sa postojecim pogonskim sistemima”, naveo je Dener.

Kako bi što je više moguce saradnika bilo zadržano tokom ove transformacije, dodao je on, vrlo je važno za Bosch i druge kompanije da tranzicija prode koliko je moguce nesmetano. „Elektricni automobili su CO2 neutralni kada koriste struju iz obnovljivih izvora, a isto važi za automobile koji koriste dizel i benzin – pod uslovom da upotrebljavaju sinteticka goriva. Ne bi trebalo da dozvolimo da predstojeci propis za Euro7 motore protracimogucnost za ublažavanje globalnog zagrevanja.” Cak i sada moderni dizel i benzinski motori više nemaju znacajniji uticaj na kvalitet vazduha u gradovima.

Drugi nacin za zaštitu životne sredine, kako Dener kaže, bio bi korišcenje goriva iz obnovljivih izvora za pokretanje starijih automobila. „Ne mora da znaci da je nešto ekološki pogrešno samo zato što je društveno i ekonomski prihvatljivo”, izjavio je Dener.„Moramo da održimo ravnotežu izmedu ekonomskih, ekoloških i društvenih faktora.”

On je dodao da bi cilj trebalo da bude pomoc automobilskoj industriji da prede na klimatski povoljnu, zelenu mobilnost, uz istovremeno ocuvanje radnih mesta.

AIoT kao mogućnost za razvoj – povezani proizvodi postaju inteligentni

Fotografija od: Bosch

Kombinovanjem veštacke inteligencije i interneta stvari Bosch želi da osvoji poziciju na tržištu vrednom milijarde. Inovativnim AIoT rešenjima kompanija ce ostvariti dodatnu prednost za kupce tako što ce smanjiti troškove energije i povecati konfornost prilikom korišcenja proizvoda kao i bezbednost. Povezanost pruža informacije o nacinu korišcenja Bosch proizvoda.

Bosch to želi da iskoristi kako bi unapredio njihovu upotrebu pomocu ažuriranja softvera ili kao osnovu za nove funkcije i dijapazon novih usluga. Tokom nekoliko proteklih godina Bosch je radio na razvoju tehnickih preduslova: programski paket za internet stvari (IoT suite) povezuje uredaje, senzore i protocnost, a infrastruktura cloud-a obraduje podatke. Pored toga, platforma veštacke inteligencije omogucava brzo povecanje oblasti primene veštacke inteligencije.
„Sledeci korak je korišcenje tehnicke strucnosti kao bazu za razvoj poslovanja”, rekao je Dener.

Bosch je vec prodao oko deset miliona elektricnih rucnih alata sa mogucnošcu povezivanja, kucnih aparata i sistema za grejanje, a broj aktivnih korisnika raste. Kako bi nastavila da gradi poslovanje na strucnostosti u oblasti veštacke inteligencije, kompanija je pocetkom 2017. godine osnovala Bosch Centar za veštacku inteligenciju, ili BCAI, što je potez koji vec daje rezultate. Pocetno ulaganje se isplatilo samo tri godine nakon osnivanja; doprinos BCAI rezultatima sada vredi oko 300 miliona evra.

BCAI trenutno zapošljava ukupno oko 270 specijalista za veštacku inteligenciju koji rade na više od 180 projekata u oblastima mobilnosti, proizvodnje, pametnih domova i poljoprivrede.
Nova divizija Cross-Domain Computing Solutions sa blizu 17.000 saradnika ce takode odigrati važnu ulogu u tome da Bosch postane AIoT kompanija. „Nova divizija spaja razvoj hardvera i softvera za nove elektronske sisteme u delu automobilske industrije”, izjavio je Dener.

„To je ulaznica za novo tržište viših nivoa inteligencije u automobilima.” Samo u drugoj polovini 2020. godine Bosch je dobio porudžbine u vrednosti od oko 2,5 milijardi evra za svoje racunare u vozilima. Ove godine se ocekuje još poslova vrednih milijarde.

Bosch razvija AIoT aplikacije u svim poslovnim sektorima. Jedan od primera je Aviotec, video-sistem za detekciju požara koji koristi veštacku inteligenciju da detektuje dim i plamen cak i kada je jedini izvor svetlosti infracrvena svetlost. Druga aplikacija je platforma za vizuelni pregled radnih predmeta koja koristi veštacku inteligenciju kao pomoc u otkrivanju cak i sicušnih ogrebotina na površini.

Kada su u pitanju uredaji za pracenje aktivnosti tokom fitnesa, novi senzor koji sam uci i koji koristi lokalnu veštacku inteligenciju smanjuje latentnost i potrošnju energije na najmanju mogucu meru. U ovom slucaju inteligencija se nalazi u samom senzoru.

Fotografija od: Bosch

Poslovni rezultati u 2020. godini po poslovnim oblastima

U različitim divizijama kompanije Bosch prodaja je opala usled pandemije korona virusa i samo je poslovanje u oblasti robe široke potrošnje zabeležilo porast. Poslovni sektor Mobility Solutions, koji je posebno teško pogoden zatvaranjima proizvodnih pogona u automobilskoj industriji, zabeležio je prodaju od 42,3 milijarde evra. Uprkos padu od 9,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine, poslovanje je ipak raslo brže od tržišta na kome se proizvodnja automobila smanjila za 15 odsto. 

Posle uskladivanja kursnih razlika, prodaja je smanjena za 8,1 odsto. U poslovnom sektoru Consumer Goods prodaja je porasla za 5,2 odsto na 18,6 milijardi evra. Posle uskladivanja kursnih razlika, ta brojka je porasla na 8,2 odsto. Poslovanje u oblasti Kucnih aparata i Elektricnih rucnih alata iskoristili su trend medu kupcima da usmere svoju energiju na kucno okruženje.

Uprkos porastu narudžbina od jeseni, poslovni sektor Industrial Technology nije mogao da izbegne dugotrajnu nepovoljnu situaciju na tržištu.

Ukupna prodaja je iznosila 5,1 milijardu evra, što je pad od 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Posle uskladivanja kursnih razlika, pad prodaje je iznosio 15 odsto u odnosu na isti period prošle godine.Poslovni sektor Energy and Building Technology ostvario je prodaju od 5,4 milijarde evra. Iako su programi podsticajnih mera u nekim državama pomogli poslovanju u oblasti sistema za grejanje da ostvari povoljne rezultate, otkazivanje mnogih dogadaja uticalo je na posao sa proizvodima u oblasti tehnologije vezano za konferencije i javne dogadaje.

Prodaja je pala za 3,4 odsto ili 2 odsto nakon uskladivanja kursnih razlika.

Poslovni rezultati u 2020. godini po regionima

Bosch je osetio uticaj prolećnog pada prodaje u svim regionima: prihodi od prodaje u Evropi iznosili su ukupno 38 milijardi evra. U odnosu na isti period prošle godine, ovo predstavlja smanjenje od 5,7 odsto ili 4,6 odsto nakon usklađivanja kursnih razlika. Prodaja u Severnoj Americi je smanjena za 14 odsto na 10,8 milijardi evra, što predstavlja pad od 12 procenta nakon uskladivanja kursnih razlika.

U Južnoj Americi prodaja je iznosila ukupno 1,1 milijardu evra. Ovo nominalno predstavlja smanjenje od 21 odsto. Posle uskladivanja kursnih razlika, pad iznosi samo 2,5 odsto. U zemljama Azije i Pacifika ukupna prodaja je iznosila 21,7 milijardi evra, što je pad od samo 1,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Posle uskladivanja kursnih razlika, prodaja je zapravo porasla za 0,5 odsto. Rani oporavak tržišta i pozitivni rezultati u Kini su bili od pomoci.

Po prvi put u istoriji kompanije prodaja u Kini premašila je prodaju u Nemackoj.

Broj zaposlenih u 2020: uglavnom stabilna zaposlenost

Prema podacima od 31. decembra 2020. godine, Bosch Grupa zapošljava 394.500 saradnika širom sveta.

To pokazuje da je uprkos krizi kompanija Boschuspela da održi broj zaposlenih na uglavnom stabilnom nivou, a do promena je došlo pretežno u Kini i Nemačkoj.

Prognoza za 2021: cilj je da iz krize izademo jači

Bosch očekuje da ce se globalna ekonomija polako oporaviti u 2021. Nakon smanjenja od oko 4,5 odsto prošle godine, Bosch ocekuje rast od skoro 4 odsto ove godine. „Kriza nije gotova”, kaže Azenkeršbaumer. Po njegovom mišljenju, rast nece ometati samo kontinuirana visoka stopa zaražavanja i prateca društvena i ekonomska ogranicenja.

On je objasnio da bi politicka dešavanja poput Bregzita i stalnog strateškog nadmetanja izmedu SAD i Kine koja bi mogla da dovedu do ogranicenja u trgovini takode mogla da uticu na globalni ekonomski razvoj. „Uprkos svim izazovima, naš cilj je i dalje da se razvijamo jace od tržišta u sektorima i regionima koji su nam važni.

”Bez obzira na dalja dešavanja sa pandemijom, Bosch namerava da nastavi da se prilagodava kako bi mogao da odgovori na strukturnu promenu, kao i da to ucini na društveno prihvatljiv nacin.

„Naši rigorozni napori na smanjenju troškova i unapredenju konkurentnosti obezbeduju solidnu finansijsku osnovu koja nam omogucava da se proširimo na nove perspektivne oblasti.”

Fotografija od: Bosch

Bosch je kao vodeći snabdevač tehnologijom i uslugama u svetu prisutan u Srbiji od 1991. godine. U 2006. godini, kompanija je osnovana kao regionalno preduzece koje ima 100procenata vlasništva. Robert Bosch d.o.o. je zapošljava preko 1.500  saradnika (od 31. decembra 2019).

Bosch Srbija je u 2019. godini generisao ukupnu neto prodaju od 271 miliona evra, uključujući interne isporuke povezanim kompanijama. U istoj godini prodaja trećim licima na tržištu u Srbiji iznosila je 55 miliona evra. Danas je kompanija Bosch aktivna kroz tri poslovna sektora u zemlji: Mobility Solutions, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Godine 2012. položen je kamen temeljac za Bosch fabriku u Pecincima, a proizvodnja sistema brisaca pocela je 2013. godine. Bosch je poceo sa proizvodnjom motora za sisteme brisaca u fabrici u Pecincima 2019. godine.

Grupa Bosch je vodeci globalni dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 394.500 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2020. godine). Prema preliminarnim rezultatima, kompanija je ostvarila promet od 71,6 milijardi evra u 2020. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology.

Bosch kao vodećih kompanija za internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, Industriju 4.0 i povezanu mobilnost. Bosch prati viziju mobilnosti koja je održiva, bezbedna i uzbudljiva. Svoju stručnost primenjuje u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom cloud-u za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena.

Strateški cilj Bosch Grupe je da olakša povezani život proizvodima i rešenjima koja ili sadrže veštacku inteligenciju (AI) ili su razvijena ili proizvedena uz njenu pomoc. Bosch poboljšava kvalitet života širom sveta inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama koji podstiču entuzijazam.

Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je „Tehnologija za život“. Bosch Grupa se sastoji od firme Robert Bosch GmbH i oko 440 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokrivaskoro sve zemlje na svetu. Osnova za buduci rast kompanije je njena inovativnost.

Bosch zapošljava otprilike 73.000 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 126 lokacija širom sveta i oko 30.000 softverskih inženjera.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861–1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku“. Zahvaljujuci posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeduje preduzetnicku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost.

Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Vecinsko pravo glasa ima industrijsko poverenicko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG, koje izvršava sve preduzetnicke funkcije.

Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na internet stranicama www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti