Bosch ima poverenje u veštačku inteligenciju i povezanost kao podršku zaštite ljudi i životne sredine

Komentari: 0
Fotografija od: Bosch

U cilju unapredenja zdravlja ljudi i zaštite naše planete, Bosch racuna na AIoT, koristeci mogucnosti koje nude baze podataka, veštacka inteligencija i internet stvari kako bi pomogli ljudima i ocuvanju životne sredine putem savremenih tehnickih rešenja. „Mi kombinujemo veštacku inteligenciju i povezanost stvari da kreiramo AIoT, što nam pomaže u unapredenju energetske efikasnosti i borbi protiv korona virusa”, kaže Mihael Bole, clan upravnog odbora kompanije Bosch. „AIoT nudi ogroman potencijal. Mi vec koristimo taj potencijal i planiramo da ulažemo još više rada u to u buducnosti.”

Pod sloganom „Održivo #LikeABosch” kompanija je predstavila inteligentna, održiva rešenja za ocuvanje zdravlja, poboljšanje kvaliteta života i mobilnost na virtuelnom tehnološkom sajmu CES 2021.

Medu inovacijama koje je Bosch predstavio na tehnološkom sajmu je prvi senzor na svetu koji sam uci, uz pomoc veštacke inteligencije, za razlicite pametne uredaje koji prate aktivnosti tokom fitnesa. 

Fotografija od: Bosch

Pošto veštacka inteligencija postoji u samom senzoru (lokalna veštacka inteligencija), više nema nikakve potrebe za internet konekcijom tokom vežbanja – tako se poboljšavaju energetska efikasnost i obezbeduje privatnost podataka. Kompanija je takode predstavila senzor koji meri faktore kao što su kvalitet vazduha i relativna vlažnost. Tako se dobijaju informacije o koncentraciji aerosola u vazduhu – podaci koji su postali posebno važni u borbi protiv korona virusa.

Bezbednosne kamere kompanije Bosch takode mogu da pomognu u borbi protiv virusa. Veštacka inteligencija im omogucava širok spektar primena za razlicite klijente. Recimo, rešenje nove kamere sa integrisanom inteligentnom video analizom
meri telesnu temperaturu bez dodira, anonimno i vrlo precizno – sa maksimalnim odstupanjem od pola stepena. Pored toga, primenom softverskog rešenja za otvorenu platformu za kamere startapa kompanije Bosch, Security and Safety Things, kamere mogu da detektuju da li je broj ljudi u maloprodajnom objektu u skladu sa restrikcijama koje su na snazi vezano za mere u borbi protiv pandemije.

Ova platforma je dobila pocasnu nagradu  za inovacije CES® 2021, što je cini jednim od cetiri Bosch rešenja koja su se izdvojila ove godine.

Još jedno prvi put predstavljeno rešenje je prenosivi monitor za merenje hemoglobina koji može da detektuje anemiju skeniranjem prsta. Uredaj je narocito prigodan za regione gde nema dovoljno medicinske nege dostupne svim korisnicima. Opremljen veštackom inteligencijom, monitor daje rezultat u roku od 30 sekundi – bez potrebe za laboratorijskim analizama ili vađenjem krvi.

Fotografija od: Bosch

Trenutno najbolji primer kako inovativna Bosch tehnologija može da doprinese poboljšanju zdravlja i dobrobiti ljudi jeste PCR test za virus korona na uredaju za testiranje Bosch Vivalytic. Sada se rezultati dobijaju još brže: laboratorije, ordinacije, domovi za stare i bolnice mogu da procene pet uzoraka istovremeno u roku od 39 minuta – to je u pravom smislu reci „tehnologija za život”.

Zahvaljujuci unapredenom softveru, pozitivni uzorci mogu se detektovati cak i za manje od 30 minuta. Razvoj sistema Vivalytic, koji se sastoji od uredaja za analizu i kertridža sa testovima, rezultat je dugotrajne saradnje izmedu sektora kompanije Bosch za korporativna istraživanja i napredni inženjering, Bosch Healthcare Solutions, i bolnice Robert Bosch.

Održivo #LikeABosch: Bosch je pionir u aktivnostima vezano za očuvanje čovekove okoline

Studija koja je nedavno objavljena u Nemackoj pokazala je da AIoT može da se koristi i van zdravstva, i to kao podrška u klimatskim aktivnostima. Studija je otkrila da bi sveobuhvatna digitalizacija u okviru mobilnosti, proizvodnji i tehnologiji gradevinske industrije mogla da pomogne da zemlja dode na skoro pola puta ka postizanju ciljeva emisije vezano za zahteve definisane Sporazumom iz Pariza (izvor: Accenture).

Upravo tu kompanija Bosch stupa na scenu: njen moto na ovogodišnjem CES – „Održivo #LikeABosch” – predstavlja jedan aspekt preduzetnicke odgovornosti. Nastavak kampanje #LikeABosch naglašava kako svako na svoj nacin može da zaštiti životnu sredinu sa održivim proizvodima. Bosch prvi daje dobar primer: prema internim proracunima, svih 400 lokacija kompanije širom sveta je CO2 neutralno od 2020. Bosch je prva kompanija koja posluje na globalnom nivou, a koja je postigla neto nula emisiju CO2 u odnosu na energiju koju stvara i energiju koju nabavlja.

„Sledeci korak za Bosch je da se pozabavi emisijama u čitavom lancu vrednosti, od nabavke do upotrebe proizvoda”, kaže Bole. U tom smislu, Bosch je prvi dobavljac u automobilskoj industriji koji se pridružio inicijativi Science Based Targets sa posebnim i ambicioznim ciljem: smanjiti „prethodne” i „naknadne” emisije CO2 za 15 procenata do 2030. godine.

Fotografija od: Bosch

Dostignuca kompanije Bosch u klimatskim aktivnostima osvojila su priznanja i van kompanije: neprofitna organizacija Carbon Disclosure Project (CDP) dodala je Bosch na svoju A listu.

Iako je konsalting kompanija Bosch Climate Solutions osnovana prošle godine, Bosch razmenjuje svoja pionirska iskustva u oblasti klimatskih aktivnosti sa drugim kompanijama. Bosch startap predstavio je na tržištu nekoliko rešenja, ukljucujuci energetsku platformu na bazi clouda, koja primenjuje inteligentne algoritme da smanji potrošnju energije mašina i tako poveca efikasnost proizvodnih procesa.

Bosch je vec postavio platformu na više od 100 lokacija i na taj nacin dao veliki doprinos unapredenju energetske efikasnosti – glavni element u naporima kompanije da postane CO2 neutralna.

Digitalni i održivi put napretka: put do vodece pozicije pomocu industrijske veštacke inteligencije

Kao što pokazuje ovaj primer, digitalizacija poplocava put ka održivosti. „Želimo da budemo vodeca AIoT kompanija u svakoj oblasti u kojoj poslujemo”, objašnjava Bole. Poverenje u veštacku inteligenciju je najvažniji preduslov da se ona ozvanici, kako bi mogla da poboljša živote ljudi i pomogne u ogranicavanju klimatskih promena. Zbog toga se Bosch oslanja na industrijsku veštacku inteligenciju koja objašnjava mašinama fizicki svet – umesto da ih uci kako da se ponašaju kao ljudi. Ipak, za to su potrebne eticke smernice.

Kako bi ih postavila, Bosch je sastavio eticki kodeks za korišcenje veštacke inteligencije koji je usmeren na ideju da ce ljudi uvek zadržati kontrolu.

Fotografija od: Bosch

Pored unapredenja energetske efikasnosti u proizvodnji, Bosch sistematski cini svoje proizvode za gradevinsku industriju i mobilnost povezanim kako bi pomogao potrošacima da štede energiju. Jedan od tih proizvoda je energetski menadžer kog kompanija nudi za upotrebu u domovima korisnika.

U kombinaciji sa toplotnom pumpom i fotonaponskim sistemom, energetski menadžer može da smanji potrošnju energije do 60 procenata. U sferi mobilnosti, vozaci elektricnih vozila mogu iskoristiti usluge kao što su Battery in the Cloud koja koristi pametni softver da smanji potrošnju baterije do 20 procenata.

Kombinacija elektrifikovane i autonomne vožnje sa personalizovanim i povezanim uslugama otvorice široko polje za softverske aplikacije. Racunari u vozilima predstavljaju fokus delovanja kompanije Bosch na proširenju svoje vodece uloge u oblasti elektronskih sistema koji intenzivno koriste softver.

Da bi ostvarila taj zahtev, nova divizija Cross-Domain Computing Systems i njenih 17.000 saradnika zapoceli su sa radom pocetkom godine. Bosch u toj diviziji kombinuje mogucnosti u okviru hardver i softver inženjeringa za racunare u vozilima, senzore i kontrolne jedinice za sve oblasti u vozilima. Time se smanjuje složenost u razvoju vozila, a nove funkcije ce se naci na putevima znatno brže.

Pomoc ekspertize u istraživanju Meseca: visoki ciljevi uz pomoc veštacke inteligencije kompanije Bosch

Od puteva na zemlji do aktivnosti u svemiru: dok je na prošlom CES premijerno bio predstavljen sistem senzora sa veštackom inteligencijom SoundSee za Medunarodnu svemirsku stanicu, ovog puta Bosch je bacio oko na Mesec. U okviru programa NASA Tipping Point, Bosch saraduje sa kompanijama Astrobotic i WiBotic, kao i sa Univerzitetom u Vašingtonu u istraživanju i razvoju tehnologije za inteligentnu navigaciju i bežicno punjenje malih robota za rad na Mesecu. Istraživaci kompanije Bosch koji rade na projektu u Pitsburgu i Silikonskoj dolini doprinose svojom strucnošcu inteligentnoj analizi podataka na bazi veštacke inteligencije i rešenjima za bežicnu umreženost.

Rezultati ce biti iskorišceni u daljem razvoju Bosch AIoT rešenja na Zemlji. Sve ovo jasno pokazuje koliko potencijala nudi AIoT, kao i kljucnu ulogu koju održivost igra u celoj prici. „Samo kompanije koje se danas bave održivošcu i koje koriste ogroman potencijal AIoT bice uspešne sutra”, kaže Bole.

Fotografija od: Bosch

Bosch je kao vodeci snabdevac tehnologijom i uslugama u svetu prisutan u Srbiji od 1991. godine. U 2006. godini, kompanija je osnovana kao regionalno preduzece koje ima 100 procenata vlasništva. Robert Bosch d.o.o. je zapošljava preko 1.500 saradnika (od 31. decembra 2019). Bosch Srbija je u 2019. godini generisao ukupnu neto prodaju od 271 miliona evra, ukljucujuci interne isporuke povezanim kompanijama. U istoj godini prodaja trecim licima na tržištu u Srbiji iznosila je 55 miliona evra. Danas je kompanija Bosch aktivna kroz tri poslovna sektora u zemlji: Mobility Solutions, Consumer Goods i Energy and Building Technology. 

Godine 2012. položen je kamen temeljac za Bosch fabriku u Pecincima, aproizvodnja sistema brisaca pocela je 2013.  godine. Bosch je poceo sa proizvodnjom motora za sisteme brisača u fabrici u Pecincima 2019. godine.

Grupa Bosch je vodeci dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 400.000 saradnika širom (od 31. decembra 2019. godine). Kompanija je ostvarila promet od 77,7 milijardi evra u 2019. godini. Delatnost kompanije podeljena je u cetiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology.

Bosch kao jedna od vodecih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju strucnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch Grupe je da otkriva tehnologije za povezan život. Bosch poboljšava kvalitet života širom sveta inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama.

Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je „Tehnologija za život“.

Bosch Grupa se sastoji od firme Robert Bosch GmbH i oko 440 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za buduci rast kompanije je njena inovativnost.

Bosch zapošljava otprilike 72.600 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 126 lokacija širom sveta i oko 30.000 softverskih inženjera.

Dodatne informacije dostupne su na internet stranicama www.bosch.com, www.iot.bosch, www.bosch-press.com, twitter.com/BoschPresse.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti