Booking.com će morati da ispuni strože kriterijume prema Zakonu o tržišnim uslugama

Komentari: 0

Evropska komisija jeodredila platformu za iznajmljivanje smeštaja Booking.com kao „nadzornika pristupa“, što sa sobom nosi veće obaveze prema Zakonu o digitalnim uslugama.

Komisija je takođe pokrenula istragu kako bi utvrdila status društvene mreže Ks i odlučila da ne označi Ks Ads i TikTok Ads za nadzore pristupa.

Komisija je saopštila da, prema sopstvenoj proceni Booking.com-a, ta platforma ispunjava sve kriterijume za imenovanje za nadzornika pristupa.

Gatekeepers su digitalne platforme i društvene mreže koje pružaju suštinsku vezu između poslovnih korisnika i krajnjih potrošača i imaju veoma jaku tržišnu poziciju. Zakon o digitalnim tržištima utvrđuje listu stvari koje treba i ne treba raditi koje će kontrolori pristupa morati da primenjuju u svojim svakodnevnim operacijama kako bi osigurali pravednost i otvorenost digitalnih tržišta i na taj način sprečili velike digitalne platforme da zloupotrebe svoj dominantni položaj.

Zakon o digitalnim tržištima postavlja kriterijume za određivanje koja se digitalna kompanija može smatrati kontrolorom pristupa: mora biti dovoljno velika da utiče na tržište EU i da posluje u najmanje tri zemlje članice, da ima preko 45 miliona aktivnih korisnika mesečno ili preko 10 hiljada poslovanja. korisnika u EU i imaju tako čvrstu i stalnu poziciju najmanje poslednje tri godine.

Booking.com sada ima šest meseci da ispuni sve zahteve koji proizilaze iz Zakona o digitalnim tržištima.

Komisija je takođe odlučila da pokrene istragu tržišta kako bi dodatno procenila demantiju društvene mreže Ks, koja tvrdi da uprkos ispunjavanju kriterijuma nije važan monitor pristupa u posredovanju između preduzeća i potrošača. Istraga bi trebalo da bude završena u roku od pet meseci.

U odnosu na uslugu internet oglašavanja Ks ADS, Komisija je ocenila da, iako ispunjava kvantitativne pragove, ova usluga se ne može okvalifikovati kao važan prolaz. Stoga je Komisija odlučila da Ks Ads neće biti određen kao monitor pristupa.

Ista odluka doneta je na zahtev servisa TikTok Ads.

Izvor: SEEbiz

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti