BlaBlaCar dobija kredit od 100 miliona EUR za dalje širenje

Francuska platforma za deljenje vožnje, BlaBlaCar, koja se bavi i prodajom autobuskih karata, osigurala je kreditnu liniju od 100 mil EUR.
Ova sredstva omogućiće kompaniji da nastavi sa rastom, uključujući i preuzimanja drugih kompanija. Kredit su odobrile vodeće banke iz Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država, piše TechCrunc, a prenosi Nova ekonomija.
Izvršni direktor i suosnivačkompanije Nikolas Bruson istakao je fleksibilnost i privlačnost kredita koji su obezbedili, između ostalog i zato što ne razvodnjava vlasničku strukturu. Ovo otvara prostor za preuzimanje manjih kompanija koje se trenutno bore sa finansiranjem, čime će BlaBlaCar potencijalno ojačati svoju poziciju na tržištu.
BlaBlaCar je otkrio da već 24 meseca posluje sa profitom.
To je posebno značajno u kontekst izazova sa kojima se suočavaju francuski startapi, osim onih u sektoru veštačke inteligencije.
Kompanija je samo u 2023. godini ostvarila prihod koji je veći od 250 mil EUR, što predstavlja rast od skoro 30% u odnosu na prethodnu godinu,
Iako BlaBlaCar nije listiran na berzi, odlučio je da javno deli određene metrike, ukazujući i svoju profitabilnost.
Različiti ljudi profitabilnost mogu tumačiti na različite načine, ali BlaBlaCar ističe da je profitabilan ne samo na nivou EBITDA, već i kada se uzmu u obzir svi troškovi.
Kompanija ima korisnike širom sveta, sa posebnim uspehom u Brazilu i očekivanjima da će Indija premašiti Francusku po broju vožnji.
Takođe, planira da proširi svoje usluge dodavanjem karata za vozove u Evropi, navodi se u tekstu Nove ekonomije.
BlaBlaCar godinama i u Srbiji
Ova platforma, odnosno aplikacija BlaBlaCar, godinama se koristi i u Srbiji za naručivanje vožnje od grada do grada.
Da bi je neko koristio mora da se registruje i unese i osnovne podatke o sebi, uključujući i fotografiju i tek kada se uneti podaci, odnosno napravljen nalog odobri, ta osoba može i da nudi vožnje, ali i da pretražuje vožnje za željene deştinacije u zemlji, ali i inostranstvu.
Pri tome, svako može da odabere kakva vrsta putnika mu odgovara odnosno da li voli muziku u autu, da li prihvata da se vozi sa ljubimcima, pušačima...
Ako nešto iskrsne, putnik koji je tražio vožnju može da je otkaže, kao što i vozač može da otkaže ponuđenu vožnju.
Na ovoj platformi i oni koji vožnje nude, ali i oni koji vožnje traže jedni drugima ostavljanju komentare kako bi ostali korisnici, kada uđu na nečiji profil, mogli da steknu utisak kakav je neko saputnik odnosno vozač.
Zbog svega navedenog, ova platforma se pokazala vrlo pouzdanom u našoj zemlji kada je reč o kvalitetu usluge. Jer, svakako, osoba koja na BlaBlaCaru dobije više niskih ocena sigurno neće biti prvi izbor budućim korisnicima ove usluge.
Na teritoriji Srbije BlaBlaCar je naročito postao popularan kada je početkom 2019. ukinut železnički soabraćaj između Beograda i Novog Sada zbog modernizacije pruge.
U naredne tri godine je ovaj vid prevoza za one koji svakodnevno putuju između ova dva grada postao veoma popularna zamena za vozove jer je bio i udobnija i povoljnija varijanta od autobuskog međugradskog prevoza, a prednost je bila i to što je dosta vozača putnicima izlazilo u susret kada je reč o vožnji do željenog odredišta (iako to nije obaveza onih koji nude vožnju u okviru BlaBlaCar-a, jer to nije taksi prevoz).
Kada je reč o dnevnom broju "polazaka" koji se na ovoj platformi nude u Srbiji, relacija između Beograda i Novog Sada je jedna od najpopularnijih.
Što se tiče ponuda vožnji za druge gradove u unutrašnjosti, i njih ima naravno, ali manje pa je bolje da se zbog toga vožnja do drugih gradova u zemlji traži nekoliko dana unapred.
Izvor: eKapija