Bespilotna letelica OSA studentskog tima Beoavia spremna za prvi let na svetsko takmičenje u Hamburgu

Studentski tim Beoavia sa Mašinskog fakulteta u Beogradu uskoro bi trebalo javnosti da predstavi projekat OSA — bespilotnu letelicu s kojom će debitovati na prestižnom svetskom takmičenju "New Flying Competition 2020" u oktobru ove godine u Hamburgu.
Beoavia je mlad studentski tim osnovan u aprilu 2018. godine na inicijativu grupe studenata sa Katedre za vazduhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu. Tim se bavi dizajniranjem, projektovanjem i proizvodnjom bespilotnih letelica, i jedini su predstavnici iz Srbije i Univerziteta u Beogradu na prestižnim međunarodnim studentskim takmičenjima u oblasti vazduhoplovstva.
Letelica OSA je projektovana da koristi prednosti vertikalnog poletanja i sletanja, a zatim da pređe u horizontalni let. Razvoj aviona sa ovim karakteristikama je trend u svetskoj aviondustriji. Njihova prednost je u tome što im za poletanje nisu velike poletno-sletne staze, a u letu koriste sve prednosti letelica s klasičnom konfigruacijom. Ovde se prvenstveno misli na brzinu leta, dolet i efikasnost letelice, navodi se na sajtu Mašinskog fakuleteta u Beogradu.
- Na samom takmičenju letelicu očekuje niz zahtevnih manevara. Najre da treba da ponese teret određene mase i dimenzija, pritom da poleti vertikalno do visine od 10 metara, , a zatim da nastavi horizontalan let kao avion klasične konfiguracije. Tokom leta avion mora da uradi i luping pri kojem tripi velika opterećenja. Na kraju zadatka, letelica vertikalno sleće na mesto odakle poletela - navode iz tima.
Beoavia trenutno broji 36 članova, a osim studenata sa Mašinskog fakulteta, tu su i njihove kolege sa Tehnološko-metalurškog, Elektrotehničkog, Ekonomskog i Fakulteta organizacionih nauka.
Radi bolje organizacije i podele posla, tim je podeljen na šest podtimova za aerodinamiku, strukturu, proizvodnju, marketing, proizvodnju, pogon i elektroniku i programiranje.
Inače, Beoavia je već uspešno završila dva projekta — raketu Aurora 1 sa pogonom na vodu i dve teretne bespilotne letelice Raven. Na takmičenju "Airbus Sloshing Rocket" za idejno rešenje pomenute rakete u prvoj fazi su osvojili prvo mesto u konkurenciji od 50 timova iz celog sveta, dok su u drugoj fazi zauzeli četvrtu poziciju.
Jedini predstavnici iz Srbije i Univerziteta u Beogradu na međunarodnim studentskim takmičenjima u oblasti vazduhoplovstva rade i na projektu Aurora 2, a pripremaju se i za novo takmičenje u konstruisanju teretnih bespilotnih letelica "Air Cargo Challenge" koje će se 2021. godine održati u Minhenu.
Tehnički zahtevi i zadaci koje letelica mora da ispuni su slični kao i na prethodnom takmičenju, ali je sadržaj tereta nešto drugačiji, jer je reč o simulaciji prevoza kesica s krvlju.
Kako se navodi u saopštenju Mašinskog fakulteta, Beoavia već ima ideju da isprojektuje letelicu koja će moći da ponese deset litara krvi.
Izvor: eKapija