Beogradskom javnom prevozu potrebno još 300-400 novih autobusa

Stručnjaci Saobraćajnog fakulteta izradili su studiju "Tehničko-tehnološka analiza autobuskog podsistema javnog transporta putnika u Beogradu", a podaci su ukazali na potrebu hitne nabavke između 150-200 vozila kako bi se izvršila stabilizacija i konsolidacija voznog parka JKP GSP Beograd, ali da je u periodu od tri godine neophodno nabaviti najmanje 300-400 novih vozila, rekao je sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.
- U prethodnom periodu, grad je nabavio 244 nova solo-autobusa za GSP Beograd čime je unapređeno stanje voznog parka, ali je ostala potreba zamene većeg broja starijih zglobnih autobusa. Prosečna starost zglobnih autobusa iznosi preko 8 godina, pri čemu u voznom parku GSP Beograd i dalje ima 128 autobusa starosti preko 12 godina od čega 37 starijih od 15 godina.
Realizacija planiranog reda vožnje autobuskog podsistema GSP Beograd je dugi niz godina 90% zbog tehničkog stanja voznog parka. Povećani su troškovi održavanja, a bezbednost putnika je u direktnoj zavisnosti od stanja voznog parka - rekao je Vasiljević, prenosi Beoinfo.
Studija Saobraćajnog fakulteta je pokazala da je 150 vozila iz postojećeg voznog parka ocenjeno ocenom 1 i čekaju rashod, a 277 vozila ocenom 2.
- Nedostaju vozila za pokrivanje režimskih izmena zbog planiranih radova u gradu što utiče na smanjenje kvaliteta prevozne usluge na postojećim linijama, s obzirom da se vozila obezbeđuju redukcijom.
Nedostaju vozila za obezbeđivanje dodatnog nivoa bezbednosti putnika u uslovima virusa Covid-19, čime bi se obezbedila još povoljnija popunjenost vozila u smislu manjeg broja putnika u jednom autobusu - dodao je Vasiljević.
Javni prevoz u Beogradu obavlja se na više od 500 linija, sa preko 1.600 vozila koja svakodnevno saobraćaju i prelaze ukupno 436.000 kilometara tokom 24 sata, uz 2,5 miliona putnika.
Postoje 133 gradske autobuske i 320 prigradskih i lokalnih autobuskih linija, 20 minibus-linija, sedam tramvajskih, šest trolejbuskih, pet mini-ekspres, 24 noćne linije, što je ukupno preko 500 linija javnog linijskog prevoza.
Autobuski saobraćaj pokriva 83% ukupnog broja prevezenih putnika, što ukazuje na značaj ovog vide prevoza i potrebu njegovog unapređenja.
Izvor: eKapija