Banke u Srbiji nemaju pravo da lične podatke korisnika daju agencijama za naplatu potraživanja

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Banke u Srbiji nemaju pravo da lične podatke korisnika daju agencijama za naplatu potraživanja, ukazalo je danas Udruženje bankarskih klijenata "Efektiva".

"Prema Zakonu o zaštiti korisnika finansijskih usluga, banka ne sme da proda dug fizičkog lica agenciji za naplatu potraživanja. Ipak, banke u postupku naplate dugovanja angažuju takve agencije, koje umesto njih pozivaju dužnike. Takav aranžman banke i agencije je nezakonit", navodi se u saopštenju "Efektive".

Savet tog udruženja bankarskim klijentima je da u situaciji kada ih za dug umesto banke poziva neka agencija za naplatu potraživanja da banci upute pisani zahtev za brisanje ličnih podataka iz baze agencije.

"To znači da će pozivi i uznemiravanja nakon toga prestati, jer agencija neće smeti da koristi lične podatke dužnika", istakla je "Efektiva" i dodala da je obaveza banke da o tome obavesti dužnika, a ako to ne uradi, postoji mogućnost žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, kao i pokretanje sudskog postupka.

Po tumačenju tog udruženja ni mobilni operatori i trgovci nemaju pravo da agencijama za naplatu potraživanja daju lične podatke dužnika.

 

Izvor: 021.rs

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti