AliExpress planira da otvori magacin u Srbiji

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Kineska kompanija za internet maloprodaju AliExpress u vlasništvu konglomerata Alibaba planira da otvori magacin u Srbiji.

Jedan od deoničara ove kompanije Nemanja Antić navodi da će dve grupe ljudi imati koristi od dolaska AliExpressa.

- Prva grupa su opšti kupci, koji bi u početku mogli da eksploatišu niže cene. Druga grupa su mali biznisi, koji još uvek nisu našli interes da se registruju na postojeće platforme (za internetsku maloprodaju) - ističe Antić.

Kao problem koji bi AliExpress mogao imati istakao je koliko dugo može da posluje s gubitkom na jednom malom tržištu.

Objasnio je zašto to smatra problemom.

- Mi deoničari nismo zadovoljni profitabilnošću Alibabe, što znači da ne gledamo toliko opušteno na tržišno širenje pod svaku cenu.

Ako ne bude profitabilna, moraće da se zatvori u Srbiji. Da bi bila profitabilna, moraće da pobedi neke tendencije, koje joj nikako ne idu u prilog - od problematične kurirske službe, jako skupe reklame, jako male potrošačke korpe, tehnološki nepismenih ljudi - naglašava Antić.

Antić objašnjava i zašto je važno da su prodavci i kupci tehnološki pismeni.

- Da bi prodavao preko Alibabe, moraš da imaš elementarnu tehnološku pismenost.

Alibaba ima punu moć tek onda kada su ljudi koji vode biznise tehnološki pismeni i ako su kupci nadprosečno pismeni, te ako dostava dobro funkcioniše.

U Srbiji su sva tri ova uslova neispunjena - smatra deoničar AliExpressa.

Antić napominje da postoje mnoga tržišta na kojima ova kineska kompanija nije uspela.

- Oni su u Americi pre nekoliko godina bankrotirali, tako da nije garancija da će uspeti.

Kupci će u prvom talasu imati benefit od nižih cena i mali biznisi će naći neki svoj interes.

Čisto sumnjam da će Alibaba uspeti da opismeni kupce i napravi neki salto vitale u brzoj kurirskoj dostavi - zaključuje Antić.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti