100 godina HASCO-a

Komentari: 0

Malo kompanija danas može da se pohvali stogodišnjicom. Još ih je manje, bez kojih više ne možemo zamisliti savremenu industriju.

Sve čestitke za slavni jubilej.

Kompanija HASCO, koja je pronalazač standardne jedinice kalupa i pionir izrade kalupa, proslavila je svoju 100-godišnjicu sa kupcima, zaposlenima i prijateljima.

„Sa 100 ideja u prošlosti i 100 ideja za budućnost, nastavićemo izabranim putem!

Naš cilj je da nastavimo da postavljamo inovativne prekretnice u industriji kao pionir u oblasti proizvodnje kalupa u narednih sto godina“, rekao je izvršni direktor Christoph Ehrlich na HASCO-ovoj veb prezentaciji povodom stogodišnjice.

Istorijski i tehnološki razvoj izrade alata i kalupa u Nemačkoj je usko povezan sa imenom HASCO širom sveta.

To je istorija koja je započela 1924. godine kada je osnivač kompanije Hugo Hasenclever napravio prve kalupe za obradu tada novog materijala Bakelit u podrumskoj radionici u Ludenšajdu.

Bila je to istorija koja je kasnije doživela odlučujuću prekretnicu kroz njegovog sina Rolfa Hasenklevera, kada je ovaj izumeo modularni sistem za standardne jedinice kalupa i 1960. godine ga patentirao.

Njegova ideja je revolucionirala tržište.

Bila je to prekretnica koja je utrla put napredovanju od malog zanatskog preduzeća do globalno operativne kompanije.

HASCO je postavio inovativne standarde za sve lakše dizajniranje proizvoda i procesa za dizajnere, proizvođače kalupa i kalupe za brizganje.

U narednim decenijama, nijedna kompanija nije napravila tako jak trag u industriji alata i kalupa kao HASCO.

Usledile su mnoge prekretnice, dokazujući reputaciju pionirske kompanije iznova i iznova.

Godine 1966. predstavili su mašinu za precizno bušenje sa četiri vretena i mašinu za brušenje rupa. 1970. godine, patentna prijava za konusne grejače pružila je kompaniji dodatnu prednost.

Kompanija se brzo širila, takođe na međunarodnom planu, za samo deceniju je osnovala filijale sa sopstvenim skladištima u Singapuru, Engleskoj i Francuskoj, a brzo i proizvodne pogone, jer je već 1980. godine ponudila 60.000 standardizovanih delova alata (a danas više od sto hiljada).

Samo godinu dana nakon što je Tomas Hasenklever, unuk osnivača, preuzeo upravljanje kompanijom 1983. godine, pokrenuli su i proizvodnju u SAD.

Danas je kompanija prisutna u 35 zemalja sa svojim osobljem.

Kao zanimljivost – naziv HASCO, izveden od prezimena Hasenclever i reči Co (oznaka za kompaniju), postao je globalno zaštićen zaštitni znak tek 1969. godine.

Pioniri takođe u oblasti digitalizacije

U HASCO-u su bili dalekovidi. Ne samo da su vladali u analognom dobu izrade alata i kalupa, već su bili i prvi koji su počeli da digitalizuju svoje poslovanje – već 1980-ih!

Kao knjige, na disketama su nuđeni i debeli katalozi alata i građevnih blokova, koji su i u to vreme brojali desetine hiljada proizvoda.

Razvoj nije stao. HASCO je postavio inovativne standarde za sve lakši dizajn proizvoda i procesa za dizajnere, proizvođače kalupa i mašine za brizganje.

Ubedili su i inženjere da su već 1997. godine omogućili projektovanje standardizovanih delova HASCO 3D alata na radnoj stanici Uni Graphics, a dve godine kasnije pobrinuli su se za prezentaciju HASCO univerzalnog 3D modula za Step, ParaSolid, SAT i Iges. interfejse i podršku za mnoge CAD alate.

Slogan „Enabling vith Sistem“ (prevod: omogućavanje sa sistemom) u samo tri reči opisuje kako je kompanija HASCO, sa svojim pionirskim i inventivnim duhom, uvek zacrtala put za celu industriju tokom 100 godina i nastavlja da to čini i danas kao vodeći proizvođač standardizovanih, modularno strukturiranih standardnih alata i pomoćnih komponenti.

Recept za uspeh je razumevanje potreba kupaca

U poslednjoj deceniji, kompanija HASCO se u velikoj meri fokusirala i na proizvodnju i na logistiku, jer želi da naručeni proizvodi stignu do kupaca što je brže moguće.

S tim u vezi, kompanija već koristi tehnologije veštačke inteligencije i podržava mašinsko učenje u proizvodnji i logistici, čime se postiže veća brzina i veća tačnost.

Na konferenciji za novinare, Erlih je takođe istakao recept kompanije za uspeh: „HASCO se od konkurencije razlikuje prvenstveno po dubini razumevanja kupaca, njihovih potreba i zahteva.

Mnogi ljudi sa različitim veštinama moraju da rade zajedno kako bi pripremili odgovarajuće tehničko rešenje.

Svaki savremeni alat je timski rad, a važno je i da govorimo istim jezikom kao i kupci – lokalni i tehnički“.

Šta je sa budućnošću, zanimalo je sve prisutne?

„Recept za narednih sto godina je održavanje inovativnosti i nezavisnosti. Ovo je naš DNK."

www.hasco.com

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti